Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/16475
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМарданов, А. А.-
dc.date.accessioned2016-04-21T09:29:18Z-
dc.date.available2016-04-21T09:29:18Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 2. – C. 118-123.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/16475-
dc.descriptionThe Ladlit Genre and M. Amis’s Works А. Mardanauru_RU
dc.description.abstractИсследуется жанр Ladlit, который является реакцией против постмодернистской и феминистской трансформации мужественности. Исследуются два противоречивых отношения к жанру: с одной стороны, Ladlit направлен против чрезмерной феминизации культуры, нарушившей природные гендерные отличия, и провозглашает возврат к основным мужским ценностям; с другой стороны, жанр является регрессией к старомодным сексизму и мизогинии, представленным под видом иронии и сатиры. Рассматривается спор литературных критиков относительно того, является ли Эмис, типичный представитель жанра, закоренелым женоненавистником либо он иронично и сатирично пародирует, перекодирует и деконструирует устаревший сексизм для изображения терминальной стадии моральной деградации общества, поскольку бесчувственные протагонисты его романов представлены деградировавшими мизантропами, антигероями, дегенератами.=The article deals with the Ladlit genre, which is a reaction against the feminist and postmodernist transformation of masculinity. The two contradictory attitudes towards the genre are analyzed in the article: on the one hand, Ladlit is oriented against the over-feminization of culture, which has corrupted the natural gender differences, and proclaims a return to basic masculine values succeeding the feminist practices of creating a lifeless and passive image of a “new” man; on the other hand, the genre is a regression to old-fashioned sexism and misogyny presented under the guise of irony and satire. The article touches on the lasting dispute of literary critics as to whether M. Amis, a typical representative of the genre, is a hardened misogynist, or whether he, ironically and satirically parodies, decodes and deconstructs outdated banal sexism with the purpose of depicting the terminal stage of the moral degradation of society because his emotionless protagonists are represented as anti-heroes, degraded misanthropes, misogynists, degenerates, alcoholics, and drug addicts.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2016. - № 2-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectLadlitru_RU
dc.subjectFratireru_RU
dc.subjectжанрru_RU
dc.subjectсексизмru_RU
dc.subjectмизогинияru_RU
dc.subjectфеминизмru_RU
dc.subjectмаскулинизмru_RU
dc.subjectпостмодернизмru_RU
dc.subjectLadlitru_RU
dc.subjectFratireru_RU
dc.subjectgenreru_RU
dc.subjectsexismru_RU
dc.subjectmisogynyru_RU
dc.subjectfeminismru_RU
dc.subjectmasculinityru_RU
dc.subjectpostmodernismru_RU
dc.titleЖанр ladlit и творчество М. Эмисаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc821.111.09“19”-
Appears in Collections:2016, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118-123.pdf162.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.