Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/16483
Title: | «Комедия угрозы» как отражение основных творческих установок в драматургии Гарольда Пинтера 1950–1960-х годов |
Authors: | Сенькова, О. Ф. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 2. – C. 114-117. |
Abstract: | Рассматриваются пьесы британского драматурга Гарольда Пинтера, относящиеся к раннему творческому периоду. Анализируется творческий метод, который использует драматург для отражения кризиса личности 1950 –1960-х годов. Совмещение формальных элементов театра абсурда и «комедии угрозы» помогает заострить внимание воспринимающего сознания на общественных явлениях и создает уникальный авторский театр.=The article deals with early plays by Harold Pinter. The author analyses Harold Pinter’s techniques are used to reflect an identity crisis in 1950s. These techniques include a combination of formal elements of the Theatre of the Absurd and comedy of menace. The combination helps to emphasize the significance of social phenomena and to create a unique Pinter’s theatre. |
Keywords: | Гарольд Пинтер драма «комедия угрозы» кризис личности театр абсурда Harold Pinter drama comedy of menace identity crisis the Theatre of the Absurd |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/16483 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2016, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
114-117.pdf | 143.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.