Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/16500
Title: | Мотив страдания и его художественное воплощение в балладе У. Вордсворта «Тёрн» |
Authors: | Гочаков, С. В. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 2. – C. 31-40. |
Abstract: | Проведен подробный анализ баллады У. Вордсворта «Тёрн» на трех уровнях строения поэтического произведения: фоническом, стилистическом и идейно-образном. Рассмотрены художественные средства, благодаря которым в анализируемом произведении находит свое воплощение мотив страдания, который в свою очередь является своеобразным лейтмотивом всего сборника «Лирические баллады» (1798). Описана особая роль повествователя в данном произведении, установлена связь образа природы с образом главного персонажа Мартой Рэй. Раскрыта содержательная основа произведения, которая заключена во внутреннем конфликте главной героини.=A detailed analysis of the ballad “The Thorn” by W. Wordsworth based on the three levels of poetic work structure (phonic, stylistic, and conceptual) is done. Artistic means with the help of which the motif of suffering manifests itself are reviewed. The motif of suffering is considered to be a peculiar motif of the entire collection of poems “Lyrical Ballads”. A special role of the narrator in the ballad “The Thorn” is described. Also the connection between an image of the nature and an image of the main character Martha Ray is pointed out. A substantial basis of the ballad “The Thorn” is revealed and finds itself in the inner conflict of the main character of the ballad. |
Keywords: | мотив конфликт романтическая поэзия лирическая баллада повествователь композиция motif conflict poetry of romanticism lyrical ballad narrator composition |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/16500 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2016, № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.