Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/16851
Title: | Прогнозирование эксплуатационного ресурса конструкций мобильных машин по результатам рандомизированных стендовых испытаний. |
Authors: | Ракицкий, А. А. |
Other Titles: | Service Life Prediction for Mobile Machine Structures By Results of Random Accelerated Tests |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2016. - № 3. - С. 38-43 |
Abstract: | Рассмотрена методика разработки локальных моделей зон разрушения сложных конструкций. Предложены оригинальные способы ускорения стендовых испытаний при нерегулярном нагружении за счет исключения неповреждающих напряжений с учетом снижения предела выносливости деталей. Изложены результаты ускоренных испытаний моделей штампосварного картера ведущего моста грузового автомобиля и прогнозирования его усталостной долговечности в типовых условиях эксплуатации, охватывающих различные категории дорог.= A technique of a local model development for fracture zones of complex structures is examined. The original accelerated test methods under irregular loading by omitting of non-damaging stresses with regard for a fatigue limit lowering of components are proposed. The results of accelerated tests for models of a truck driving axle stamp-welded case and data of a prediction its fatigue endurance under typical service conditions which covers different categories of roads are stated. |
Keywords: | Машиноведение машиностроение сопротивление усталости ускоренные испытания прогнозирование ресурса неповреждающие напряжения модель зон разрушения fatigue endurance accelerated tests service life prediction non-damaging stresses model of fracture zones. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/16851 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2016, № 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.