Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПлытник, Е. Г.-
dc.date.accessioned2017-10-17T07:09:04Z-
dc.date.available2017-10-17T07:09:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 199-203.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20538-
dc.descriptionThe Methodology of Creating and Conducting the Museum Quest: on the Example of the Quest-Game «Over Vitebsk Castles» K. Plytnikru_RU
dc.description.abstractРассматривается игра как перспективная форма культурно-образовательной деятельности музея в современных условиях – один из эффективных способов привлечения молодежной аудитории к культурному наследию. Акцентируется внимание на популярной разновидности игровой формы – музейном квесте. Рассматриваются особенности подготовки и проведения музейного квеста «По витебским замкам», созданного для Витебского художественного музея (филиала Витебского областного краеведческого музея) и проведенного в рамках акции «Ночь музеев» 2016 г. Используя личный опыт в организации данной игры и на основе анализа итогов мероприятия, автор описывает методику и выявляет особенности подготовки и проведения музейного квеста. Обоснованы преимущества данной формы работы с аудиторией по сравнению с другими в сфере культурно-образовательной деятельности музея.= In the modern world the game as a form of cultural and educational activities of the museum, becomes one of the methods to attract a younger audience. One of the most popular varieties of this form of cultural and educational activities is a museum quest. In the article the features of preparation and holding of the museum quest "Vitebsk castles", created for the Vitebsk Art Museum (Branch of the Vitebsk Regional Museum) and carried out in the framework of "Museum Night" in 2016 were examined. Using personal experience in the organization of the game and based on analysis of the event, the author reveals the peculiarities of the preparation and holding of the quest. In addition, the article noted the advantages of this form of work with the audience in comparison with other forms of cultural and educational activities of the museum.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectМузейный квестru_RU
dc.subjectМузейная играru_RU
dc.subjectФорма культурно-образовательной деятельностиru_RU
dc.subjectMuseum questru_RU
dc.subjectMuseum gameru_RU
dc.subjectCultural and educational activitiesru_RU
dc.titleМетодика создания и проведения музейного квеста: на примере квест-игры «По Витебским замкам»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc069.12:7:379.822:728.82(476.5)-
Appears in Collections:2017, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
199-203.pdf165.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.