Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДеревянко, С. П.-
dc.date.accessioned2017-10-18T10:51:04Z-
dc.date.available2017-10-18T10:51:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 87-91.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20561-
dc.descriptionThe Role of Emotional Creativity in the Election of Coping Strategies S. Derevyankoru_RU
dc.description.abstractОхарактеризованы осознанная и неосознанная эмоциональная креативность лиц юношеского возраста. Проанализирована связь осознанной эмоциональной креативности с копинг-стратегиями. Показано, для копинг-поведения лиц с высоким уровнем эмоциональной креативности наиболее важное значение имеют такие составляющие эмоциональной креативности, как эмоциональная осведомленность и искренность в выражении эмоций. Копинг-поведение лиц с низким и средним уровнями эмоциональной креативности в большей мере связано со стремлением к необычным переживаниям. Наименьшее значение для копинга имеет четкость выражения эмоций. Установлено, что в стрессовых ситуациях лицам с высоким уровнем эмоциональной креативности эмоциональный опыт помогает не дистанцироваться от проблем, связанных со стрессом, а лицам с низким уровнем эмоциональной креативности способность переживать необычные эмоции содействует позитивной переоценке и конструктивному разрешению проблемы.= The conscious and unconscious emotional creativity of young people are characterized. The connection of conscious emotional creativity with coping strategies is analyzed. It is shown that for the coping behavior of people with a high level of emotional creativity, the most important are the components of emotional creativity, such as emotional awareness and sincerity in the expression of emotions. The coping behavior of individuals with low and medium levels of emotional creativity is more associated with the desire for unusual experiences. The least value for coping is the clarity of expression of emotions. It is established that in stressful situations for people with a high level of emotional creativity, emotional experience helps not to distance oneself from problems related to stress, and to persons with a low level of emotional creativity, the ability to experience unusual emotions contributes to a positive reassessment and constructive resolution of the problem.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru_RU
dc.subjectЭмоциональная креативностьru_RU
dc.subjectОсознанная эмоциональная креативностьru_RU
dc.subjectНеосознанная эмоциональная креативностьru_RU
dc.subjectКопинг-стратегииru_RU
dc.subjectEmotional creativityru_RU
dc.subjectConscious emotional creativity,ru_RU
dc.subjectUnconscious emotional creativityru_RU
dc.subjectCoping strategiesru_RU
dc.titleРоль эмоциональной креативности в выборе копинг-стратегийru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc159.923.33-
Appears in Collections:2017, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
87-91.pdf163.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.