Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПолитевич, Е. Э.-
dc.date.accessioned2017-10-19T12:05:17Z-
dc.date.available2017-10-19T12:05:17Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 30-38.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20583-
dc.descriptionModelling the Process of Forming Students’ Information Culture in the Library of Technical College A. Palitsevichru_RU
dc.description.abstractРассмотрена структурно-функциональная модель формирования информационной культуры учащихся колледжа технического профиля в условиях библиотеки как совокупность четырех взаимосвязанных и взаимообусловленных структурных блоков (теоретико-методологический, содержательно- функциональный, операционно-деятельностный, оценочно-результативный), а также функций (мотивационная, содержательно-процессуальная, профессионально-деятельностная, аналитико-корректировочная), определяющих взаимодействие структурных блоков и компонентов модели. Процесс формирования информационной культуры учащихся в библиотеке колледжа технического профиля представлен как комплексный педагогический процесс, который обусловлен целостной, согласованной и системной организацией педагогического взаимодействия библиотекаря с учащимися колледжа.= The article reveals the structure functional model of forming information culture of technical college students in the conditions of library as a totality of four interrelated and interdependent structural blocks (theoretical and methodological, conceptual-functional, activity-operational, assessing and resulting), and functions (motivational, conceptual-procedural, activity-professional, analytical-corrective), defining the interaction of structural units and components of the model. The process of forming information culture of students in a technical college library is represented as a complex pedagogical process, which is caused by a holistic, coherent and systematic organization of librarian’s pedagogical interaction with college students.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectСистемное моделированиеru_RU
dc.subjectСтруктурно-функциональная модельru_RU
dc.subjectСтруктурные блоки моделиru_RU
dc.subjectSystematic modellingru_RU
dc.subjectStructure functional modelru_RU
dc.subjectStructural blocks of the modelru_RU
dc.titleМоделирование процесса формирования информационной культуры учащихся в библиотеке колледжа технического профиляru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc[303.09+37.012]:[028+004.9]:027.7:6-057.876-
Appears in Collections:2017, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30-38.pdf697.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.