Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20938
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасильева, Л. Г.-
dc.date.accessioned2018-01-08T11:56:28Z-
dc.date.available2018-01-08T11:56:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 47-51.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20938-
dc.descriptionDevelopment of Students' Readiness For Polycultural Interaction as Priority Direction of Teaching in Higher Educational Establishments L. Vasilyevaru_RU
dc.description.abstractРассматривается теоретическая часть проблемы готовности студентов к поликультурному взаимодействию в условиях коммуникативного пространства учебных занятий. Поликультурное взаимодействие выступает как специфическая интеракция, направленная на понимание студентами особенностей различных культурных сред, приобретение ими умений продуктивно строить в них коммуникации, а также развитие кросскультурных способностей, обеспечивающих предпосылки саморазвития личности и ее опыта поведения в качестве субъекта взаимодействия.= The article deals with the theoretical part of the problem of students’ readiness for polycultural interaction in the context of communicative space of academic classes. Polycultural interaction acts as a specific interaction aimed at students’ understanding of the characteristics of various cultural environment, gaining skills to communicate constructively, as well as developing cross-cultural abilities that provide the preconditions for self-development of the personality and the experience of behavior as a subject of interaction.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectВысшее образованиеru_RU
dc.subjectГотовностьru_RU
dc.subjectПоликультурностьru_RU
dc.subjectВзаимодействиеru_RU
dc.subjectHigher educationru_RU
dc.subjectReadinessru_RU
dc.subjectPolyculturalismru_RU
dc.subjectInteractionru_RU
dc.titleРазвитие готовности студентов к поликультурному взаимодействию как приоритетное направление обучения в учреждениях высшего образованияru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc378.1-
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
47-51.pdf202.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.