Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/21700
Title: Образ Одиссея в стихотворении Э.Л. Мастерса «Одиссей»
Authors: Нестер, Н. В.
Issue Date: 2018
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2018. - № 2 – C. 36-39.
Abstract: Рассматривается образ Одиссея в стихотворении «Улисс» (Ulysses) американского поэта, прозаика, драматурга, автора литературных биографий Эдгара Ли Мастерса (Edgar Lee Masters, 1869–1950). Произведение Э.Л. Мастерса «Улисс» вошло в сборник «Открытое море» (The open sea, 1921) и посвящено Одиссею. Царь Итаки, супруг Пенелопы и отец Телемаха – человек, который на протяжении долгих двадцати лет своего отсутствия на родине не утратил привязанности к своим родным и близким, стремления вернуться домой. Э.Л. Мастерс предлагает собственную версию прочтения причины возвращения Одиссея домой.= The article deals with the image of Ulysses in the poem «Ulysses» by American poet, novelist, playwright, author of the literary biographies Edgar Lee Masters (1869 – 1950). The work of E.L. Masters «Ulysses» was included in the collection «The Open Sea» (1921) and is dedicated to Ulysses. King of Ithaca, the husband of Penelope and the father of Telemachus is a man who, during the long twenty years of his absence at home, has not lost his affection for his family and friends, his desire to return home. E.L. Masters offers his own version of the reading of the reason for the return of Ulysses home.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество
Образ
Одиссей
Телемах
Диалог
Интерпретация
Image
Ulysses
Telemachus
Dialogue
Interpretation
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/21700
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2018, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36-39.pdf274.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.