Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23002
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВакульчик, В. С.-
dc.contributor.authorМателенок, А. П.-
dc.date.accessioned2019-01-23T05:22:03Z-
dc.date.available2019-01-23T05:22:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 15. - С. 26-33.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23002-
dc.descriptionScientific and Methodical Bases of Designing an Academic and Methodological Complex For the Process of Teaching Mathematics to Students of Technical Specialties at the Technological Level V. Vakulchik, A. Matelenokru_RU
dc.description.abstractВ современных условиях повышения требований к качеству профессиональной подготовки будущих специалистов инженерного профиля актуализируется корректировка методологических оснований этой подготовки. В этой связи становятся необходимыми усиление значения самостоятельной работы студентов, учет и реализация системно-деятельного, дифференцированного, модульного, когнитивно- визуального, компетентностного подходов к обучению математике студентов технических специальностей с целью максимального использования их потенциальных возможностей в конкретном дидактическом процессе. Представлены разработка и проектирование на технологическом уровне методической системы обучения математике в рамках структурно-функциональной компетентностной модели учебно-методического комплекса нового поколения. Выделены его компоненты, раскрыты их назначение и значимость для оптимизации организации самостоятельной деятельности студентов и формирования специалиста, соответствующего компетентностной нормативно-методической модели подготовки выпускника вуза.= In modern conditions of increasing the requirements for the quality of professional training of future specialists in the engineering area of expertise, the updating of the methodological bases of this training is being made actual. In that regards, it becomes necessary to strengthen the importance of independent work of students, to take into account and implement the system active, differentiated, modular, cognitive visual, competence approaches to teaching mathematics to students of technical specialties in order to maximize their potential in a specific didactic process. This article presents a development and design at the technological level of a methodological system for teaching mathematics within the framework of a structurally functional competence model of a new-generation teaching and methodological complex. The authors singled out its components, revealed their purpose and significance for optimization of organization of students’ independent activity and the formation of a specialist corresponding to the normative and methodological competence model of a graduate training.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2018. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectУчебно-методический комплексru_RU
dc.subjectОптимизация организации самостоятельной деятельности студентовru_RU
dc.subjectКомпетентностная нормативно-методическая модель подготовки выпускника вуза.ru_RU
dc.subjectAcademic and methodological complexru_RU
dc.subjectOptimization of organization of students’ independent activityru_RU
dc.subjectCompetence normative and methodical model of a graduate trainingru_RU
dc.titleНаучно-методические основы проектирования учебно-методического комплекса для процесса обучения математике студентов технических специальностей на технологическом уровнеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.02:519.85-
Appears in Collections:2018, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-33.pdf254.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.