Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.psu.by:8080/handle/123456789/23457
Title: Формирование стратегии регионального вуза в условиях становления экономики знаний: концептуальные основы
Authors: Воронько, Э. Н.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Образовательная услуга
Региональный вуз
Маркетинг образовательных услуг
Комплекс маркетинга 7Р
Экономика знаний
Educational service
Regional University
Marketing of educational services
Marketing complex 7P
Knowledge economy
Issue Date: Oct-2018
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2018. - № 14. – С. 49-53
Series/Report no.: Серия D, Экономические и юридические науки;2018. - № 14
Abstract: Рассматриваются концептуальные основы разработки стратегии вуза региона в условиях становления экономики знаний. Деятельность учреждений высшего образования находится в прямой зависимости от того типа экономики, в котором они ее осуществляют. Исследованы подходы к маркетингу образовательных услуг. Представлена иерархия потребностей, которые существуют у потребителей (личности, предприятий и организаций, государства) образовательных услуг. Приведены принципы маркетинга образовательных услуг. Рассмотрены основные компоненты стратегии регионального вуза, среди которых выделены миссия, видение, основные ценности, стратегические цели. Для формирования стратегии вуза предлагается использовать расширенную комплексную модель маркетинга 7Р, в качестве дополнительного элемента которой выступает партнерство. Партнерство в данной модели рассматривается как механизм согласования требований потенциальных потребителей услуг вуза и возможностей вуза региона по оказанию этих услуг.= The article discusses the conceptual framework for the development of a university strategy for a region in the conditions of the development of a knowledge economy. The activities of higher education institutions are directly dependent on the type of economy in which they operate. The approaches to the marketing of educational services are investigated. The hierarchy of needs that consumers (individuals, enterprises and organizations, the state) of educational services have is presented. The principles of marketing of educational services are given. The main components of the regional university strategy are considered, among which the mission, vision, core values, and strategic goals are highlighted. For the formation of the university strategy, it is proposed to use the expanded integrated marketing model of 7Р, as an additional element of which is the partnership. Partnership in this model acts as a mechanism for coordinating the requirements of potential consumers of university services and the capabilities of the university in the region to provide these services.
Description: FORMATION OF THE STRATEGY OF A REGIONAL HIGHER EDUCATION INSTITUTION IN THE CONDITIONS OF FORMATION OF THE ECONOMY OF KNOWLEDGE: CONCEPTUAL BASES E. VORONKO
URI: http://elib.psu.by:8080/handle/123456789/23457
ISSN: 2070-1632
Appears in Collections:2018, № 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВОРОНЬКО_2018-14.pdf164.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.