Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧернявская, В. С.-
dc.date.accessioned2019-09-16T09:37:24Z-
dc.date.available2019-09-16T09:37:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 70-74.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23921-
dc.descriptionAbilities of Students of It Direction: Self-Discoveries and Paradoxes V. Chernyavskayaru_RU
dc.description.abstractПредставлены результаты эмпирического исследования, в частности один из аспектов исследования проблемы самораскрытия способностей. Показаны особенности самораскрытия способностей у студентов ИТ-направлений (N = 42). Внешние факторы самораскрытия (чаще всего – помощь педагогов) у студентов ИТ-направлений в существенной мере: а) предопределили верный профессиональный выбор; б) высокую самооценку своих профессиональных способностей; в) снижение осмысленности при росте профессиональной вовлеченности. Результаты исследования показали весьма специфичные тенденции, проявленные у студентов ИТ-направления, которые говорят о возможно неслучайном выборе профессии, обусловленном психологическими особенностями подростков, это нуждается в дополнительном осмыслении.= The results of an empirical study are presented, in particular, one of the aspects of the study of the problem of self-discovery of abilities. The features of self-discovery abilities of students in IT areas (N = 42) are shown. External factors of self-disclosure (most often, the help of teachers) for students of IT areas to a significant extent: a) predetermined the right professional choice; b) high self-esteem of their professional abilities; c) a decrease in meaningfulness with an increase in professional involvement. The results of the study showed very specific tendencies shown by students of IT directions, which indicate a possible non-random choice of profession, due to the psychological characteristics of adolescents; this needs additional thought.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectСамораскрытие способностейru_RU
dc.subjectСтуденты ИТ-направлений подготовкиru_RU
dc.subjectЭкзистенциальная мотивацияru_RU
dc.subjectSelf-disclosure of abilitiesru_RU
dc.subjectStudents of IT-direction of preparationru_RU
dc.subjectExistential motivationru_RU
dc.titleСпособности студентов ИТ-направления: самораскрытие и парадоксыru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc159.828-057.875-
Appears in Collections:2019, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-74.pdf193.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.