Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМателенок, А. П.-
dc.contributor.authorВакульчик, В. С.-
dc.date.accessioned2019-09-16T10:14:34Z-
dc.date.available2019-09-16T10:14:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 39-48.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23927-
dc.descriptionScientific-Methodical Bases of Designing the Educational-Methodical Complex in Teaching the Mathematics of Technical Specialty Students at the Methodological Level A. Matelenok, V. Vakulchikru_RU
dc.description.abstractПредставлены разработка и проектирование на методологическом уровне учебно-методического комплекса (УМК) нового поколения в обучении математике студентов технических специальностей. Выявлена и установлена направленность всех компонентов УМК на единый результат, соответствующий общим стратегическим целям. Определена система критериев эффективности процесса обучения математике студентов технических специальностей. Выделены основные методологические требования оптимизации методической системы УМК. Раскрыты сущность и назначение выбранных для учета при проектировании УМК совокупности дидактических принципов и подходов, их значимость для повышения эффективности процесса обучения математике студентов технических специальностей, формирования компетентного специалиста.= This article presents the development and design at the methodological level of a methodological system for teaching mathematics in the framework of the educational-methodical complex of a new generation. The orientation of all components of the CMD for a single result corresponding to common strategic goals was identified and established. The system of criteria for the effectiveness of the process of teaching mathematics to students of technical specialties has been determined. The main methodological requirements for optimizing the methodological system of the CMD are highlighted. The essence and purpose of the selected for consideration when designing a teaching complex for teaching a set of didactic principles and approaches, their significance for enhancing the effectiveness of the process of teaching mathematics to students of technical specialties, the formation of a competent specialist are disclosed.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectУчебно-методический комплексru_RU
dc.subjectСистемно-деятельностный подходru_RU
dc.subjectКомпетентностный подходru_RU
dc.subjectEducational and methodical complexru_RU
dc.subjectOptimization of the organization of independent activity of studentsru_RU
dc.subjectCompetence-based normative-methodical model of training a university graduateru_RU
dc.titleПроектирование учебно-методического комплекса в обучении математике студентов технических специальностей на методологическом уровнеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.02:519.85-
Appears in Collections:2019, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-48.pdf348.81 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.