Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКонышева, А. В.-
dc.date.accessioned2019-09-16T10:29:00Z-
dc.date.available2019-09-16T10:29:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 26-32.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23929-
dc.descriptionTeaching Speech Culture to University Students on the Basis of Communicative Behavior Model A. Konyshevaru_RU
dc.description.abstractРассматриваются особенности обучения речевой культуре студентов высших учебных заведений, т.к. в большинстве своем выпускники отечественных вузов недостаточно хорошо знают реалии жизни носителей английского языка и еще меньше их культуру, умозаключения и стиль мышления. Пробелы в знании чужой страны и ее культуры всегда проступают в языке. Поэтому необходимо обучать иностранному языку одновременно с культурой этого языка. Предлагается обучение разговорной английской речи в определенных сферах, рассматриваются лингвистические проблемы и язык жестов, которые в случае незнания нередко оказываются камнем преткновения в общении с иностранцами. Знание всех этих особенностей ведет к лучшему пониманию между людьми разных национальностей и культур.= This article examines the characteristics of speech culture training to university students because most of the graduates of native higher educational institutions are not well aware of the realities of the lives of English speakers and even fewer of them have information about culture, inferences and thinking style. Gaps in knowledge of another country and its culture always appear in the language. So it is necessary to teach a foreign language simultaneuosly with the culture of the language. In the article it is offered to teach to the conversational English speech in certain areas, it is discussed some linguistic problems and the language of gestures which, in the case of ignorance, can be the stumbling block in dealing with foreigners. Knowledge of all these peculiarities leads to the better understanding between people of different nationalities and cultures.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectРечевое поведениеru_RU
dc.subjectЭффективная коммуникацияru_RU
dc.subjectИноязычная средаru_RU
dc.subjectSpeech behaviorru_RU
dc.subjectEffective communicationru_RU
dc.subjectForeign language surroundingru_RU
dc.titleОбучение речевой культуре студентов вузов на основе модели коммуникативного поведенияru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc372.881-
Appears in Collections:2019, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-32.pdf219.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.