Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23933
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовжуть, А. А.-
dc.contributor.authorЧекина, Е. В.-
dc.date.accessioned2019-09-16T11:03:01Z-
dc.date.available2019-09-16T11:03:01Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 7-11.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23933-
dc.descriptionThe Professional Initiativity as a Significant Quality of the Persinality of the Future Teacher А. Kovzut, A. Chekinaru_RU
dc.description.abstractРассматриваются смысловые и содержательные сущностные характеристики понятий «инициатива», «инициативность», «профессиональная инициативность». Анализируются различные подходы к изучению данных феноменов, уделяется внимание анализу существующих теорий формирования инициативности, однако основной ракурс обращен в сторону исследования одного из важнейших личностных свойств современного педагога – его профессиональной инициативности, которая в настоящее время действительно является залогом эффективной профессиональной деятельности специалиста в ее социальном и личностном аспектах. Представлены результаты диагностики инициативности у студентов 1 и 4 курсов учреждения высшего образования, подтверждающие предположение о том, что традиционная профессиональная подготовка будущих педагогов не обеспечивает формирование этого качества личности на должном уровне. Также намечены основные направления целенаправленной работы по формированию профессиональной инициативности у будущих педагогов в системе высшего образования.=In the article the semantic and substantial intrinsic characteristics of the concepts «initiative», «initiativity», and «professional initiativity» are considered. Authors analyze various approaches to studying of these phenomena and pay attention to the analysis of the existing theories of formation of initiativity. However the main foreshortening is turned towards the research of one of the most important personal properties of the modern teacher – his professional initiativity which is the key to effective professional activity of the specialist in its social and personal aspects now. Results of diagnostics of initiativity at students of 1 and 4 courses of an institution of higher education are presented in thearticle. They confirm the assumption that the traditional vocational training of future teachers does not provide formation of this quality of the personality up to standard. Authors also planned the main directions of purposeful work on formation of professional initiativity in future teachers in the higher education system.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectВысшее образованиеru_RU
dc.subjectПедагогическое образованиеru_RU
dc.subjectПрофессиональная инициативностьru_RU
dc.subjectThe higher educationru_RU
dc.subjectThe pedagogical educationru_RU
dc.subjectProfessional initiativityru_RU
dc.titleПрофессиональная инициативность как значимое качество личности будущего педагогаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.034-
Appears in Collections:2019, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-11.pdf228.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.