Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24231
Title: Структуризация профессиональной подготовки специалистов по спортивным играм
Authors: Фурманов, А. Г.
Ивашков, П. Л.
Issue Date: 2019
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 127-129.
Abstract: Рассмотрены вопросы подготовки специалистов по игровым видам спорта на основе компетентностного подхода, представлена структура их профессиональной подготовки. Предпринята попытка раскрыть основные педагогические условия формирования профессиональных знаний, навыков и умений, учитывая единство их внешней практической и внутренние психологической деятельности, при использовании ряда специфических принципов, вытекающих из закономерностей применения активных методов обучения: принципа активно-конструктивной позиции участников; принципа объективизации поведения; принципа оптимизации познавательных процессов в условиях обучения.= The article considers the issues of training specialists in game sports based on the competency-based approach, presents the structure of professional training for specialists in game sports. An attempt was made to disclose the basic pedagogical conditions for the formation of professional knowledge, skills and abilities, given the unity of their external practical and internal psychological activity, using a number of specific principles arising from the laws of the application of active teaching methods: the principle of an actively constructive position of participants; the principle of objectification of behavior; principle of optimization of cognitive processes in a learning environment.
Keywords: Профессиональная подготовка
Игровые виды спорта
Игровые виды спорта
Компетентностный подход
Professional training
Game sports
Competency an approach
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/24231
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
127-129.pdf184.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.