Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24236
Title: Когнитивная рефлексия математического познания и ее экспликация в философии инженерного образования
Authors: Михайлова, Н. В.
Issue Date: 2019
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 92-96.
Abstract: Математика, с помощью своих направлений обоснования, является формой выражения важнейших закономерностей развитых научных теорий. Когнитивная рефлексия математического познания проявляется в том, что на ее абстрактном языке выражаются внутренняя организация и структура естественно-научных теорий. Показано, что обращение к рефлексии в учебной деятельности позволит студентам-инженерам более осознанно изучать предметное содержание.= The mathematics by means of the justification directions is an expression form of the developed scientific theories the major regularities. The cognitive reflection of mathematical knowledge is shown that in its abstract language the internal organization and structure of natural-science theories is expressed. The appeal to a reflection in educational activity allows students of engineering specialties to study subject contents more consciously.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
Когнитивная рефлексия
Математическое познание
Философия инженерного образования
Cognitive reflection
Mathematical knowledge
Philosophy of engineering education
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/24236
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
92-96.pdf190.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.