Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/24243
Title: | Экстернат как форма подготовки учительских кадров в дореволюционной Беларуси |
Authors: | Лухверчик, В. Н. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 7-9. |
Abstract: | Рассматриваются причины появления экстернатной формы подготовки педагогических кадров в дореволюционной Беларуси. Подчеркиваются надзорные задачи правил сдачи специальных экзаменов для получения учительского звания. Описываются особенности содержания экзаменов, т.к. различные типы общеобразовательной школы требовали подготовки учителей разного уровня. Отмечается высо- кий интерес к педагогическому экстернату как форме получения профессионального образования и возможности работать в качестве учителя.=The reasons of appearance of external studies form of training teaching staff in pre-revolutionary Belarus are considered in the article. The supervision tasks of special rules for passing exams to get teacher’s degree are underlined. A number of types of general education required the different levels of teacher’s training. The peculiarities of exam contents for getting particular certificates are described. It is noted a rather high interest to the pedagogical external studies as the form to get professional education and possibility to work as a teacher. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Подготовка учителей Экстернат Экзамены Народный учитель Домашний учитель Домашний наставник Teacher’s training External studies Exams Public teacher Private teacher |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/24243 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2019, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.