Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/24248
Title: | Концепт-карты как дидактическое средство обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей в вузе |
Authors: | Конышева, А. В. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 25-30. |
Abstract: | Рассматриваются особенности обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей вуза с использованием концепт-карт как важного дидактического средства наглядности. Применение концепт-карт на занятиях улучшает процесс усвоения учебного материала, стимулирует когнитивные знания, а также позволяет повысить эффективность восприятия материала, обработка которого занимает минимум времени. Концепт-карта – это визуальный способ представления информации, отображающий связи между понятиями. Применение концепт-карт в иноязычном образовании в вузе позволяет представить информацию в компактном и удобном для восприятия и использования виде. Это способствует расширению и углублению знаний, т.к. придает любому мыслимому процессу зримую форму, создавая четкие и устойчивые образы любой сложности; делает занятия более динамичными, информативными, соответствующими современным образовательным требованиям.=This article examines the characteristics of teaching foreign language to students of non-language specialities in University using concept-maps as an important didactic means of visibility. Application of concept-maps at the lessons improves the learning process, stimulates the cognitive knowledge, as well as makes it possible to increase the perception of the material, processing of which takes a minimum of time. Concept-map is a visual way to represent information, showing the relationships between ideas. In other words it is a scheme, in the center of which there is a key idea and from it in different directions there are the main ideas which need to be opened. Application of concept-maps in foreign language education in University allows to present information in a compact and convenient way for perception and usage. It promotes the expansion and deepening of the knowledge, because it gives to any conceivable process a visible form; creating a clear and stable images of any complexity; makes lessons more dynamic, informative, relevant to modern educational requirements. |
Keywords: | Методика Концепт-карта Иностранный язык Зрительные образы Ключевые понятия Познавательная деятельность Развитие мышления Concept-map Foreign language Visible images Key notions Cognitive activities Development of thinking |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/24248 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2019, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.