Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВеселов, Н. Ю.-
dc.date.accessioned2020-02-06T11:27:37Z-
dc.date.available2020-02-06T11:27:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2019. - № 6. – С. 131-138.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24359-
dc.descriptionSubsidiary Approach to Ensuring the Rights, Freedoms and Interests of Children N. Veselovru_RU
dc.description.abstractВ юридической науке институт прав ребенка представлен широкой палитрой разнообразных исследований. В зависимости от характера регулирования ювенальных отношений выделяют три традиционно сложившиеся ювенально-правовые метадоктрины – патерналистская, протекционистская и автономистская. На сегодня в научном кругу можно выделить сторонников двух подходов в определении феномена прав ребенка и их обеспечения – автономистского (ребенок признается самостоятельным субъектом общественных отношений) и протекционистского (будто бы ребенок рассматривается как объект воздействия и защиты, а не как субъект правовых отношений). Научный поиск в рамках исследования позволил взглянуть на феномен прав ребенка не только как на естественно предоставленную способность иметь права и свободы, но и как на сформированную систему их обеспечения. Такое обеспечение в концептуальном понимании должно строиться исходя из принципа «субсидиарности», который предусматривает режим сбалансированного правового регулирования и влияния или вмешательства государства и общества в ювенальные отношения.= In legal science, the Institute for the Rights of the Child is represented by a wide palette of diverse studies. Depending on the nature of the regulation of juvenile relations, three traditionally established juvenile-legal metadoctrines are distinguished – paternalistic, protectionist, and autonomist. Today, the scientific community can be divided into two main camps of supporters – the autonomist (the child is recognized as an independent subject of social relations) and protectionist (if the child is considered as an object of influence and protection, and not as a subject of legal relations) approaches in determining the phenomenon of the rights of the child and their provision. The scientific search within the framework of the research allowed to look at the phenomenon of the rights of the child, not only as the naturally granted ability to have rights and freedoms, but also as a formed system of their provision. Such a provision, in conceptual understanding, should be based on the principle of “subsidiarity”, which provides for a regime of balanced legal regulation and the influence or interference of the state and society in juvenile relations.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2019. - № 6-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические наукиru_RU
dc.subjectДетиru_RU
dc.subjectПрава ребенкаru_RU
dc.subjectСвободы ребенкаru_RU
dc.subjectИнтересы ребенкаru_RU
dc.subjectОбеспечение правru_RU
dc.subjectСубсидиарный подходru_RU
dc.subjectСhildrenru_RU
dc.subjectСhild rightsru_RU
dc.subjectСhild freedomsru_RU
dc.subjectСhild interestsru_RU
dc.subjectEnsuring rightsru_RU
dc.subjectSubsidiary approachru_RU
dc.titleСубсидиарный подход обеспечения прав, свобод и интересов детейru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc342.7:34.037-
Appears in Collections:2019, № 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131-138.pdf654.55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.