Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/36571
Title: Проблемы формирования у студентов специальности «дизайн» объемно-пространственных представлений
Authors: Кузякова, О. Д.
Kuzyakova, O.
Other Titles: Problems of Formation of Three-Dimensional Representations among Students of the Specialty "Design"
Issue Date: 2022
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Кузякова, О. Д. Проблемы формирования у студентов специальности «дизайн» объемно-пространственных представлений / О. Д. Кузякова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 17-21.
Abstract: Анкетирование, являющиеся одним из эмпирических методов исследования, позволяющих оперативно снять информацию по интересующему вопросу с большого количества респондентов, проводилось в рамках дис- сертационного исследования, цель которого – определение факторов формирования у студентов-дизайнеров объемно-пространственных представлений посредством рисунка. Представлены результаты анкетирования и проведен анализ полученных данных, выявляющий степень осознанного выполнения студентами различных этапов рисунка; владение различными техническими приемами, применяющимися при выполнении рисунка; также уровня формирования у них объемно-пространственных представлений в процессе обучения рисунку. Данный опрос признан соответствующим объективным показателям по предмету преподавателями Полоцкого государственного университета, обучающими рисунку студентов специальности «Дизайн». По результатам разработан ряд методических рекомендаций, способствующих улучшению процесса формирования объемно- пространственных представлений у студентов-дизайнеров.
metadata.local.description.annotation: The survey, which is one of the empirical research methods that make it possible to quickly remove information on a question of interest from a large number of respondents, was conducted as part of a dissertation study, the purpose of which is to identify the factors of formation of three-dimensional spatial representations in design students through drawing. The results of the survey are presented and the analysis of the data obtained is carried out, revealing the degree of conscious fulfillment by students of various stages of the drawing; possession of various techniques used in the execution of the drawing; the same level of formation of their three-dimensional representations in the process of learning drawing. This survey was recognized as corresponding to objective indicators on the subject by teachers of the PSU Educational Institution teaching drawing to students of the specialty "Design". Based on the results, a number of methodological recommendations have been developed that contribute to improving the process of forming threedimensional representations among design students.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/36571
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2022, № 13

Files in This Item:
File SizeFormat 
17-21.pdf268.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.