Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/1198
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСенько, А. Н.-
dc.date.accessioned2014-02-06T07:38:36Z-
dc.date.available2014-02-06T07:38:36Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки : научно-теоретический журнал.- Новополоцк : ПГУ, 2013. - № 13. - С. 39-45.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/1198-
dc.descriptionMethodological Problems of Making the Enterprise Development Strategy in the Market Environment A. Senko the Main Methodological Approaches and Techniques to Elaborate Strategies For Enterprise Development Are Considered. a Scheme For the Use of Swot-Analysis of the Enterprises in Shaping Its Strategy Is Presented. the Strategic Planning Function Is Made Specific. the Basic Problems and Methodological Principles of Enter-Prise Development Strategy in the Market Environment Are Defined. Analysis of Methodological Problems of De-Velopment of the Strategies to Achieve Long-Term Sustainability of the Enterprises as Business Systems Has Shown That the Diversification Into the Growing Industry Trends May Indicate Long-Term Stagnation of a Particular Industry, and to Achieve Strategic Objectives and Competitive Advantages of Accumulation Is Important to Assess Promptly the Factors Affecting the Dynamics of the Market and Enter Fast-Growing Commodity Markets. А.Н. Сенько, Д-Р Экон. Наук, Доц. (Белорусский Государственный Университет, Минск)ru_RU
dc.description.abstractРассмотрены основные методологические подходы и методы разработки стратегий развития предприятий. Предложена схема использования SWOT-анализа предприятий в формировании его стратегии. Конкретизированы функции стратегического планирования. Сформулированы основные проблемы и методологические принципы формирования стратегии развития предприятий в рыночной среде. Анализ методологических проблем разработки стратегий для достижения долговременной устойчивости предприятий как бизнес-систем показал, что диверсификация в растущие отрасли может свидетельствовать о тенденции долговременной стагнации той или иной отрасли, а для достижения стратегических целей и накопления конкурентных преимуществ важно своевременно оценить факторы динамики рынка и выйти на быстрорастущие товарные рынки.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2013. - № 13-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectЭкономика и управлениеru_RU
dc.subjectстратегическое планированиеru_RU
dc.subjectSWOT-анализru_RU
dc.titleМетодологические проблемы формирования стратегии развития предприятия в рыночной средеru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2013, № 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-45.pdf300.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.