Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/12758
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ласица, Е. В. | - |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T08:02:27Z | - |
dc.date.available | 2015-05-13T08:02:27Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки : научно-теоретический журнал. - 2015. - № 2. - C. 37-41. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1608 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/12758 | - |
dc.description | The Landscape of the Soul in P. Verlaine’s “Bonne Chanson? E. Lasitsa | ru_RU |
dc.description.abstract | Исследованы некоторые особенности поэтики Поля Верлена, получившего признание ещё при жизни и избранного «принцем поэтов» журналом «Ля Плюм» незадолго до смерти. Как и Малларме, он считал, что поэзия должна быть музыкальной. Музыкальность ритмики, рифмы, повторы, ассонансы – поэтическое кредо Верлена. Простота и музыкальность его стихотворений в сочетании с меланхолией и грустью являются отличительной чертой его поэтики. Ещё больше поражает прямота и искренность самого Верлена. Сборник «Добрая песня» (1872) – одно из величайших достижений верленовской лирики. Особая музыкальность стихотворений способствует символизации ощущения, поиску соответствий между различными сферами восприятия и видами искусств. Природный пейзаж порождает «пейзаж души». Тончайшие оттенки состояний и переживаний человеческой души передаются через картины природы.= This article presents a study of some peculiarities of Paul Verlaine’s poetry; he received the most recognition for his work during his life and was elected “Prince of Poets” by the review “La Plume” shortly before his death. Like Mallarmé, he believed that poems should be musical. The evocative verbal music of rhyme and rhythm, of repetition and assonance is a real Verlaine’s poetic credo. This simple music of his verse, combined with the melancholy and sadness, distinguish his poetry. More striking, however, is the candour of Verlaine himself. “La bonne chanson” (1872) is one of the greatest achievement of Verlaine’s poetry. The various senses and perceptions symbolized in Verlaine by the presence of verbal music, of correspondences between the arts, and the physical and spiritual domains. A natural landscape gives way to a landscape of the soul. The human soul through landscape realizes its existence and emotions. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навук | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University Series A, Humanity sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия A, Гуманитарные науки;2015. - № 2 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Литературоведение | ru_RU |
dc.subject | Французская литература | ru_RU |
dc.subject | поэзия | ru_RU |
dc.subject | лирика | ru_RU |
dc.title | Пейзаж души» в сборнике П. Верлена «Добрая песня» | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | 2015, № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.