Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/13216
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Капусто, А. В. | - |
dc.contributor.author | Кузнецова, А. А. | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-01T13:37:01Z | - |
dc.date.available | 2015-09-01T13:37:01Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 7. - С. 39-46. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/13216 | - |
dc.description | Competence Approach in Process of Teaching Building Specialties Students Mathematics A. Kapusto Cand. Sci. Sciences, Associate Professor, A. Kuznetsova (Belarusian National Technical University, Minsk) | ru_RU |
dc.description.abstract | Представлен перечень требований современного рынка труда к выпускнику строительных специальностей и обосновано использование компетентностного подхода для достижения поставленной цели. Выполнен анализ компетенций, определяемых образовательными стандартами строительных специальностей, в целом и непосредственно для дисциплины «Математика». Сформулированы основные цели математического образования будущих инженеров-строителей, обоснована значимость фундаментальной математической подготовки, определены условия и задачи деятельности преподавателя по достижению поставленных целей. Выделены новые направления по совершенствованию учебного процесса в обучении математике, нацеленные на формирование академических и профессиональных компетенций.= A list of requirements of the modern labor market to building specialties graduates is represented and the use of competency approach to achieve this goal is justified. The analysis of the competencies defined by the educational standards of building professions in general and specifically for discipline “Mathematics” is fulfilled. The basic objective of mathematical education of future building engineers is formulated, the importance of the fundamental mathematical training is grounded, the conditions and objectives of the teacher to achieve the goals are determined. New areas for improvement of the educational process in teaching mathematics, aimed at the formation of academic and professional competencies, is highlighted. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2015. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика. Образование | ru_RU |
dc.subject | Математика | ru_RU |
dc.subject | Теория и методика обучения | ru_RU |
dc.subject | компетентностный подход | ru_RU |
dc.subject | инженер-строитель | ru_RU |
dc.subject | математическое образование | ru_RU |
dc.subject | рынок труда | ru_RU |
dc.subject | выпускник строительных специальностей | ru_RU |
dc.title | Компетентностный подход в процессе обучения математике студентов строительных специальностей | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 519:85 | - |
Appears in Collections: | 2015, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.