Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/13217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТаранчук, В. Б.-
dc.date.accessioned2015-09-01T14:00:52Z-
dc.date.available2015-09-01T14:00:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 7. - С. 47-53.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/13217-
dc.descriptionInstruments and Means of Wolfram Mathematica For Development of Intelligent Tutoring Systems. V. Taranchuk Doctor of Physics and Mathematics, Professor (Belarusian State University, Minsk)ru_RU
dc.description.abstractОписаны новые возможности и рекомендации применения технологий компании Wolfram Research для создания и сопровождения интеллектуальных обучающих систем. Технические решения, предлагаемые методы интегрирования интеллектуальных средств системы компьютерной алгебры Mathematica, формата вычисляемых документов CDF, модулей коллекции свободно распространяемых демонстрационных интерактивных программных приложений иллюстрируются на примерах из практики подготовки учебных материалов преподаваемой в Белорусском государственном университете на факультете прикладной математики и информатики дисциплины «Компьютерная графика». Типовые составляю- щие электронного интерактивного учебно-методического комплекса, рекомендуемые для использования основные функции, опции и директивы системы Mathematica перечислены и поясняются в частях применяемых программных модулей при изучении и решении задач темы «Геометрические преобразования в 2D и 3D. Матричное представление, композиция 3D преобразований».= Describes the new features and recommendations of technologies Wolfram Research for the creation and maintenance of intelligent tutoring systems. The technical solutions, proposed methods of integration of computer algebra system Mathematica, Computable Document Format, of modules of open-source collection of interactive demonstration applications are illustrated with examples from the practice of training materials taught in the Belarusian State University at the Faculty of Applied Mathematics and Computer Science discipline “Computer Graphics”. Typical components of electronic interactive educational complex recommended for use basic functions, options and directives of Mathematica are listed and explained in the parts of the software modules used in the study and solution of problems theme “Geometric Transformations in 2D and 3D. Matrix representation, composition 3D transformations”.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2015. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогика. Образованиеru_RU
dc.subjectИнформатизация образованияru_RU
dc.subjectкомпании Wolfram Researchru_RU
dc.subjectMathematicaru_RU
dc.subjectКомпьютерная графикаru_RU
dc.subjectГеометрические преобразования в 2D и 3Dru_RU
dc.subjectинтерактивные образовательные ресурсыru_RU
dc.titleИнструменты и средства Wolfram Mathematica для разработки интеллектуальных обучающих системru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc004.853-
Appears in Collections:2015, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
47-53.pdf441.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.