Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/14052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШвайликова, О. В.-
dc.date.accessioned2015-10-08T09:06:46Z-
dc.date.available2015-10-08T09:06:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2015. - № 10. – C. 65-70.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/14052-
dc.descriptionSymbolism in Depicting Trauma in Pat Barker's Trilogy “Regeneration”. O. Shvailikova (Minsk State Linguistic University)ru_RU
dc.description.abstractИсследованы некоторые приемы символического изображения последствий военного невроза в трилогии «Возрождение» современной английской писательницы Пэт Баркер. Практическому рассмотрению подвергаются две категории символов, определяемые нами как узуальные, требующие напряженной работы мысли, но контекстуально постижимые, и окказиональные, коннотативное значение которых маркируется автором трилогии. Утверждается важная роль символа как продукта авторского сознания в изображении травмы и выражении авторского мироощущения. Природа, животный мир, цветовая и телесная символика используются П. Баркер для выражения основной идеи произведения: осуждение войны как самого жестокого и абсурдного явления современной цивилизации.= The article explores the creative laboratory of the symbolic image related to the consequences of war neuroses in the trilogy “Regeneration” by the contemporary English writer Pat Barker. Two categories of symbols are subject to practical consideration in the given article. We regard the first category as customary or usual symbols which require a thought effort but which are contextually intelligible. The second category is occasional symbols, whose connotative meaning is marked by the author of the trilogy. The crucial role of the symbol as a product of the author’s world-view in depicting trauma is stated here. Nature, animals, colour and body symbolism are skillfully used by P. Barker to express the main idea of the trilogy: condemnation of war as the most cruel and absurd act of modern civilization.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2015. - № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчествоru_RU
dc.subjectАнглийская литератураru_RU
dc.subjectпрозаru_RU
dc.subjectтрилогия «Возрождение»ru_RU
dc.subjectПэт Баркер (писатель)ru_RU
dc.subjectтема Первой мировой войныru_RU
dc.subjectпоследствия военного неврозаru_RU
dc.subjectосуждение войныru_RU
dc.titleСимволика изображения травмы в трилогии Пэт Баркер "Возрождение"ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc821.111-31.09(045)-
Appears in Collections:2015, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65-70.pdf177.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.