Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/14052
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Швайликова, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2015-10-08T09:06:46Z | - |
dc.date.available | 2015-10-08T09:06:46Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2015. - № 10. – C. 65-70. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1608 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/14052 | - |
dc.description | Symbolism in Depicting Trauma in Pat Barker's Trilogy “Regeneration”. O. Shvailikova (Minsk State Linguistic University) | ru_RU |
dc.description.abstract | Исследованы некоторые приемы символического изображения последствий военного невроза в трилогии «Возрождение» современной английской писательницы Пэт Баркер. Практическому рассмотрению подвергаются две категории символов, определяемые нами как узуальные, требующие напряженной работы мысли, но контекстуально постижимые, и окказиональные, коннотативное значение которых маркируется автором трилогии. Утверждается важная роль символа как продукта авторского сознания в изображении травмы и выражении авторского мироощущения. Природа, животный мир, цветовая и телесная символика используются П. Баркер для выражения основной идеи произведения: осуждение войны как самого жестокого и абсурдного явления современной цивилизации.= The article explores the creative laboratory of the symbolic image related to the consequences of war neuroses in the trilogy “Regeneration” by the contemporary English writer Pat Barker. Two categories of symbols are subject to practical consideration in the given article. We regard the first category as customary or usual symbols which require a thought effort but which are contextually intelligible. The second category is occasional symbols, whose connotative meaning is marked by the author of the trilogy. The crucial role of the symbol as a product of the author’s world-view in depicting trauma is stated here. Nature, animals, colour and body symbolism are skillfully used by P. Barker to express the main idea of the trilogy: condemnation of war as the most cruel and absurd act of modern civilization. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навук | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University Series A, Humanity sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия A, Гуманитарные науки;2015. - № 10 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество | ru_RU |
dc.subject | Английская литература | ru_RU |
dc.subject | проза | ru_RU |
dc.subject | трилогия «Возрождение» | ru_RU |
dc.subject | Пэт Баркер (писатель) | ru_RU |
dc.subject | тема Первой мировой войны | ru_RU |
dc.subject | последствия военного невроза | ru_RU |
dc.subject | осуждение войны | ru_RU |
dc.title | Символика изображения травмы в трилогии Пэт Баркер "Возрождение" | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 821.111-31.09(045) | - |
Appears in Collections: | 2015, № 10 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.