Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/14057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФилатова-Бений, В. Ю.-
dc.date.accessioned2015-10-08T12:44:57Z-
dc.date.available2015-10-08T12:44:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2015. - № 10. – C. 40-43.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/14057-
dc.descriptionTheatre and Reality in the Play «Eve of Retirement» By Thomas Bernhard. V. Filatova-Beniy (Russian State University For the Humanities, Moscow)ru_RU
dc.description.abstractНа примере пьесы Томаса Бернхарда «На покой» показано, как тема театра в творчестве писателя непосредственно связана с темой человеческого бытия. Мир в произведениях Бернхарда превращается в большую сцену, где люди-актеры разыгрывают свои роли и свои пьесы. «Театр» скрыт у Бернхарда обыденностью и повседневностью. Бернхард пользуется образом театра, чтобы представить разницу между жизнью человека и видимостью этой жизни, отразить сложность существования человеческого «Я». Пьеса «На покой» демонстрирует, как преобразуется жизненное пространство героев в театральное, как строятся отношения между героями и их отношения с «миром за окном».= The goal of this article is to show in the play «Eve of Retirement» by Thomas Bernhard an example of how the topic 'theatre in the writer’s works' is closely connected with human reality. In the works of Bernhard the world turns into a big stage where people – actors play their own roles and parts. Bernhard’s «theatre» is concealed with commonness and everyday routine. Bernhard uses the theatre form in order to portray the difference between the life of a person and the appearance of his life, to present the complexity of the human «I». «Eve of Retirement» demonstrates how the living space of figures converts into Bernhard-theatrical space, how the build up of the relationships between figures relates with the «world out of window».ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2015. - № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчествоru_RU
dc.subjectАвстрийская литератураru_RU
dc.subjectдраматургияru_RU
dc.subjectТомас Бернхард (Thomas Bernhard, 1931–1989)ru_RU
dc.subjectпьеса Т.Бернхарда «На покой»ru_RU
dc.subjectтема театраru_RU
dc.titleТеатр и реальность в пьесе Томаса Бернхарда «На покой»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc821.112.2-
Appears in Collections:2015, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40-43.pdf135.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.