Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/14445
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Наскалов, В. М. | - |
dc.date.accessioned | 2015-11-17T09:15:22Z | - |
dc.date.available | 2015-11-17T09:15:22Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Наскалов, В. М. Комплексный подход к физическому воспитанию студентов / Виктор Михайлович Наскалов, к.п.н., доцент // Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта (СПб). - 2014. - № 11 (117). - С. 94-98. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/14445 | - |
dc.description | Naskalov V.M. Complex approach to the physical education of students | ru_RU |
dc.description.abstract | В результате комплексного подхода разработана многоуровневая система управления физическим воспитанием студентов вузов.структура многоуровневой системы, предполагает взаимосвязь блоков на четырех уровнях физического воспитания. Эта система предусматривает: усиление образовательного аспекта в содержании учебного материала, нацеленного на формирование ценностных ориентаций студентов на ведение здорового образа жизни с использованием средств физической культуры и спорта; учет взаимосвязи региональных особенностей физической подготовленности студентов первокурсников и уровня загрязнения окружающей среды; рационально организовывать их самостоятельную работу в семестре, регулярно отслеживать результаты работы обучающихся по физическому воспитанию, создавать условия для последовательного становления индивидуального стиля профессиональной деятельности. = As a result of the integrated approach the multilevel control system of physical education of university students is designed. The entire process of management of physical education is presented as a system of interrelated and mutually complementary system blocks. Each unit has its own tasks and steps of implementation included in the modules. Each module also meets its training objectives, a complete solution of which enables the transition to the next module, and their relationship to solve common problems of the block. To activate the motives for the educational and professional activities of the students, we used the module-rating system of training and supervision. Besides, the structure of the multilevel system assumes the relationship of blocks at four levels of physical education. This system provides: strengthening of the educational aspect of the content of educational material aimed at the formation of the students value orientations on maintaining a healthy lifestyle by using the physical culture and sports; taking into account the relationship of the regional features of freshmen physical fitness and the level of environmental pollution; rational organization of their independent work in a semester, regular monitoring of the work of students in physical education, creation of the conditions for the consistent formation of the individual style of the professional activity. Keywords: integrated approach, multilevel, physical education, students, module, rating, blocks, levels. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спорт | ru_RU |
dc.subject | Теория и методика физического воспитания | ru_RU |
dc.subject | Физическое воспитание студентов | ru_RU |
dc.subject | многоуровневая система физвоспитания | ru_RU |
dc.subject | модуль | ru_RU |
dc.subject | рейтинг | ru_RU |
dc.subject | students | ru_RU |
dc.subject | physical education | ru_RU |
dc.title | Комплексный подход к физическому воспитанию студентов | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 796.011 | - |
Appears in Collections: | Публикации в изданиях Республики Беларусь |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
14 Наскалов ВМ Комплексный подход к физическому воспитанию студентов.pdf | 178.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.