Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/14447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНаскалов, В. М.-
dc.date.accessioned2015-11-17T10:22:47Z-
dc.date.available2015-11-17T10:22:47Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationНаскалов, В. М. Особенности методики проведения занятий по физическому воспитанию студентов в экологически неблагоприятной среде / Виктор Михайлович Наскалов // Ученые записки университета имени П. Ф. Лесгафта (СПб). - 2014. - № 12 (118). - С. 145-150.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/14447-
dc.descriptionFEATURES OF STUDENTS PHYSICAL EDUCATION CLASSES METHODOLOGY IN ECOLOGICALLY UNFAVORABLE ENVIRONMENT. Viktor Mikhailovich Naskalov, the candidate of pedagogical sciences, Smolensk State Academy of Physical Culture, Sports and Tourismru_RU
dc.description.abstractВ процессе педагогического эксперимента, путем сравнения выявлялись определенные зависимости в степени эффективности различных методов и методических приемов физического воспитания. Выявлено, что проведение занятий по физическому воспитанию без учета экологической обстановки в местах занятий не дает планируемого оздоровительного эффекта, а «искусственно созданные» благоприятные экологические условия способствовали повышению уровня физической подготовленности студентов технических вузов. Определено, что одним из специфических принципов физического воспитания в экологически неблагоприятной среде является принцип соответствия выбираемых средств и методики проведения занятий физическими упражнениями уровню загрязнения окружающей среды на спортивных сооружениях. = For the purpose of the scientific study of the educational process effectiveness for the physical education students of technical universities, taking into account the environmental conditions the pedagogical experiment has been carried out, being characterized by the deliberate creation of the favorable environmental conditions for the physical exercises with the students in the experimental group. In the pedagogical experiment there were found by comparing the certain dependence in the degree of efficiency of various methods and methodological approaches of physical education. The author found that the holding of the physical education classes when excluding the environmental situation in places of the planned activities does not provide the health effect and the "artificially created" favorable environmental conditions helped to raise the level of the physical fitness of the technical universities students. It has been determined that the specific features of the physical education in the environmentally adverse environment is the principle of the appropriateness of the means and methods of conducting the physical exercises to the level of environmental pollution in sports facilities. Keywords: students, physical preparedness, adverse environment, pedagogical experiment, artificial ecology, methodology.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Физическая культура и спортru_RU
dc.subjectТеория и методика физического воспитанияru_RU
dc.subjectФизическое воспитание студентовru_RU
dc.subjectЭкологическая безопасностьru_RU
dc.subjectзагрязнение атмосферного воздухаru_RU
dc.subjectпедагогический экспериментru_RU
dc.titleОсобенности методики проведения занятий по физическому воспитанию студентов в экологически неблагоприятной средеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc796.011-
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.