Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/1468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСманцер, А. П.-
dc.contributor.authorКурбыко, З. С.-
dc.date.accessioned2014-03-11T13:26:16Z-
dc.date.available2014-03-11T13:26:16Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки : научно-теоретический журнал. - Новополоцк : ПГУ, 2013. - № 15. - С. 2-8.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/1468-
dc.descriptionTheoretical Substantiation of Future Teachers` Preparation Model on Working With Children in Conditions of Inclusive Education А. Smantser, Z. Kurbyka the Article Highlights the Theoretical and Methodological Aspects of Modeling of Future Teachers’ Training for Working in Conditions of Inclusive Education, Defines the Essence of the Model as An Equivalent for Real Future Teacher’s Actions Descriptions of the Future Teachers, Points Out the Following Components of the Model: the Regu-Latory-Legal (Regulatory and Legal Acts of Inclusion) Theoretical-Methodological (Axiological, Humanistic, System and Other Approaches), Motivational-Objective (Motives, Goals of Inclusive Activity), Contents-Informational (Inclusive Excursions in Psychological and Pedagogical Disciplines, Additional Special Courses on Inclusive Themes), Operational-Technological (Skills, Competencies, Technologies in the Field of Inclusio), Organizational-Planning (Activities Organization, Planning in Inclusion), Emotional-Volitional (Creating Emotional Appropriate Atmos-Phere, the Implementation of Efforts), Valuation-Reflective (Valuation, Reflection on the Results of Inclusive Educa-Tion), Productive-Correcting (Justification of the Results Inclusive of Preparation, Its Correction). Д-Р Пед. Наук, Проф. А.П. Сманцер (Белорусский Государственный Университет, Минск); Канд. Пед. Наук, Доц. З.С. Курбыко (Белорусский Государственный Педагогический Университет Им. М. Танка, Минск)ru_RU
dc.description.abstractОсвещаются теоретические и методологические аспекты моделирования подготовки будущих учителей к работе в условиях инклюзивного образования, определяется сущность модели как аналога описания реальных действий будущего учителя, выделяются компоненты модели: нормативно-правовой (нормативные и правовые акты по инклюзии), теоретико-методологический (аксиологический, гумани-стический, системный и другие подходы), мотивационно-целевой (мотивы, цели инклюзивной деятельности), содержательно-информационный (инклюзивные экскурсы в психолого-педагогических дисциплинах, спецкурсы по выбору с инклюзивной тематикой), операционально-технологический (умения, навыки, компетенции, технологии в области инклюзии), организационно-планирующий (организация деятельности, планирование работы по инклюзии), эмоционально-волевой (создание эмоционального настроя, реализация волевых усилий), оценочно-рефлексивный (оценка, рефлексия результатов инклюзивной подготовки), результативно-корректирующий (обоснование результатов инклюзивной подготовки, е? коррекция).ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2013. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectОбразованиеru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.titleТеоретическое обоснование модели подготовки будущих учителей к работе с детьми в условиях инклюзивного образованияru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2013, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-8.pdf348.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.