Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/16338
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТрубчык, А. Г.-
dc.date.accessioned2016-04-04T12:12:16Z-
dc.date.available2016-04-04T12:12:16Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 1. – C. 123-128.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/16338-
dc.descriptionEducational Policy of Polish Civil Administration on Eastern Territory (February 1919 – September 1920) A. Trubchykru_RU
dc.description.abstractРазглядаецца адукацыйная палітыаі польскай улады на акупаванай беларускай тэрыторыі. Дэклараваная магчымасць выбару мовы дэманстравала імкненне адміністрацыі дзейнічаць у духу федэралізма. Паказана, што да канца кастрычніка 1919 г. Польская дзяржава не фінансавала развіццё школьнай адукацыі, што паслабляла становішча аддзела адукацыі. Гэта давала магчымасць асобным школьным інспектарам дзейнічаць згодна са сваімі палітычнымі поглядамі. У сферы адукацыі адбывалася барацьба паміж чыноўнікамі, якія падтрымлівалі ідэю федэраціі, і прыхільнікамі інкарпарацыі беларускіх зямель у склад Польскай дзяржавы. Хуткі рост польскіх школ назіраўся ў асноўным у Віленскай і Брэсцкай акругах. Сцвярджаецца, што матэрыяльную падтрымку польскім школам аказвалі грамадскія арганізацыі, падрыхтоўка настаўнікаў для беларускіх зямель ажыццяўлялася ў семінарыях Польшчы. Беларуская адукацыя атрымала развіццё толькі ў Мінскай акрузе.=The article is devoted to the study of the Polish authorities on the occupied Belarusian territory. Announced opportunity of language choice demonstrated the desire of federalisation. Until the end of October 1919 Poland hasn't financed school education, that worsened education depatment. It gave an opporunity to school supervisors to follow their political ideas. There was a struggle between officials who supported the federalisation idea and followers of incorporation of Belarusian territory into Poland. Fast school increase took place in Vilnya and Brest regions. Polish social organisations financed schools, there was teacher training for Belarusian land in Polish seminaries. Belarusian education got opportunity to development only in Minsk region.ru_RU
dc.language.isoberu_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2016. - № 1-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectшкольная адукацыяru_RU
dc.subjectадукацыйная палітыкаru_RU
dc.subjectГрамадзянскае ўпраўленне Усходніх зямельru_RU
dc.subjectсекцыя асветы і грамадскай апекіru_RU
dc.subjectшкольны інспектарru_RU
dc.subjectschool educationru_RU
dc.subjecteducational policyru_RU
dc.subjectCivil administarion of eastern territoryru_RU
dc.subjectdepartment of education and social careru_RU
dc.subjectschool supervisiorru_RU
dc.titleАдукацыйная палітыка польскіх улад на беларускай тэрыторыі Грамадзянскага ўпраўлення Усходніх зямель (люты 1919 г. – верасень 1920 г.)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc940.5(476)-
Appears in Collections:2016, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
123-128.pdf183.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.