Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/16483
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сенькова, О. Ф. | - |
dc.date.accessioned | 2016-04-22T06:31:21Z | - |
dc.date.available | 2016-04-22T06:31:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 2. – C. 114-117. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1608 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/16483 | - |
dc.description | Comedy of Menace as a Reflection of Basic Techniques in Harold Pinter’s Early Dramas O. Sienkova | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматриваются пьесы британского драматурга Гарольда Пинтера, относящиеся к раннему творческому периоду. Анализируется творческий метод, который использует драматург для отражения кризиса личности 1950 –1960-х годов. Совмещение формальных элементов театра абсурда и «комедии угрозы» помогает заострить внимание воспринимающего сознания на общественных явлениях и создает уникальный авторский театр.=The article deals with early plays by Harold Pinter. The author analyses Harold Pinter’s techniques are used to reflect an identity crisis in 1950s. These techniques include a combination of formal elements of the Theatre of the Absurd and comedy of menace. The combination helps to emphasize the significance of social phenomena and to create a unique Pinter’s theatre. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навук | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University Series A, Humanity sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия A, Гуманитарные науки;2016. - № 2 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Гарольд Пинтер | ru_RU |
dc.subject | драма | ru_RU |
dc.subject | «комедия угрозы» | ru_RU |
dc.subject | кризис личности | ru_RU |
dc.subject | театр абсурда | ru_RU |
dc.subject | Harold Pinter | ru_RU |
dc.subject | drama | ru_RU |
dc.subject | comedy of menace | ru_RU |
dc.subject | identity crisis | ru_RU |
dc.subject | the Theatre of the Absurd | ru_RU |
dc.title | «Комедия угрозы» как отражение основных творческих установок в драматургии Гарольда Пинтера 1950–1960-х годов | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 821.111.09 (092) | - |
Appears in Collections: | 2016, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
114-117.pdf | 143.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.