Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/17256
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКабакович, О. М.-
dc.date.accessioned2016-09-26T12:18:13Z-
dc.date.available2016-09-26T12:18:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 118-121.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/17256-
dc.descriptionStrategy of the Coaching Process at Training the 8-11 Form Pupila of the Olympic Reserve Schools. O. Kabakovichru_RU
dc.description.abstractРассмотрены стратегии учебно-тренировочного процесса по легкой атлетике с учащимися 8–11 классов училищ олимпийского резерва: учет психологических особенностей учащихся; направленность учебно-тренировочного процесса в училищах олимпийского резерва, осуществляемая с помощью контроля, учета, регулирования; наблюдение за становлением техники выполнения легкоатлетических упражнений; развитие саморегуляции; формирование положительной мотивации будущих спортсменов к учебно-тренировочному процессу; реализация конструктивного взаимодействия учащегося с тренером. Выделенные стратегии позволяют построить учебно-тренировочный процесс по легкой атлетике на основе современных требований, способствуют личностному росту обучающихся, воспитанию у них воли, нравственных качеств, потребности в постоянном самосовершенствовании.= The article deals with the strategy of the training process in athletics to students grades 8-11 Olympic reserve schools: account psychological characteristics of students; orientation of the training process in the colleges of Olympic reserve by means of control, accounting, management; monitoring the emergence of technology implementation athletic exercises; the formation of self-regulation; the formation of positive motivation of future athletes to the training process; implementation of constructive interaction with the student trainer. Dedicated strategies allow to build a training process in athletics at the basis of modern requirements, contribute to the personal growth of students, formation of their faith, moral qualities, the need for constant self-improvement.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2016. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectстратегииru_RU
dc.subjectучебно-тренировочный процессru_RU
dc.subjectлегкая атлетикаru_RU
dc.subjectолимпийский резервru_RU
dc.subjectstrategyru_RU
dc.subjecttraining processru_RU
dc.subjectathleticsru_RU
dc.subjectthe Olympic reservesru_RU
dc.titleСтратегии учебно-тренировочного процесса по легкой атлетике с учащимися 8–11 классов училищ олимпийского резерваru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc372.879.6-
Appears in Collections:2016, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118-121.pdf159.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.