Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/17256
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кабакович, О. М. | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-26T12:18:13Z | - |
dc.date.available | 2016-09-26T12:18:13Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 118-121. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/17256 | - |
dc.description | Strategy of the Coaching Process at Training the 8-11 Form Pupila of the Olympic Reserve Schools. O. Kabakovich | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассмотрены стратегии учебно-тренировочного процесса по легкой атлетике с учащимися 8–11 классов училищ олимпийского резерва: учет психологических особенностей учащихся; направленность учебно-тренировочного процесса в училищах олимпийского резерва, осуществляемая с помощью контроля, учета, регулирования; наблюдение за становлением техники выполнения легкоатлетических упражнений; развитие саморегуляции; формирование положительной мотивации будущих спортсменов к учебно-тренировочному процессу; реализация конструктивного взаимодействия учащегося с тренером. Выделенные стратегии позволяют построить учебно-тренировочный процесс по легкой атлетике на основе современных требований, способствуют личностному росту обучающихся, воспитанию у них воли, нравственных качеств, потребности в постоянном самосовершенствовании.= The article deals with the strategy of the training process in athletics to students grades 8-11 Olympic reserve schools: account psychological characteristics of students; orientation of the training process in the colleges of Olympic reserve by means of control, accounting, management; monitoring the emergence of technology implementation athletic exercises; the formation of self-regulation; the formation of positive motivation of future athletes to the training process; implementation of constructive interaction with the student trainer. Dedicated strategies allow to build a training process in athletics at the basis of modern requirements, contribute to the personal growth of students, formation of their faith, moral qualities, the need for constant self-improvement. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2016. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика | ru_RU |
dc.subject | стратегии | ru_RU |
dc.subject | учебно-тренировочный процесс | ru_RU |
dc.subject | легкая атлетика | ru_RU |
dc.subject | олимпийский резерв | ru_RU |
dc.subject | strategy | ru_RU |
dc.subject | training process | ru_RU |
dc.subject | athletics | ru_RU |
dc.subject | the Olympic reserves | ru_RU |
dc.title | Стратегии учебно-тренировочного процесса по легкой атлетике с учащимися 8–11 классов училищ олимпийского резерва | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 372.879.6 | - |
Appears in Collections: | 2016, № 7 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
118-121.pdf | 159.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.