Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/17262
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сороко, С. М. | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T06:11:41Z | - |
dc.date.available | 2016-09-27T06:11:41Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 84-88. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/17262 | - |
dc.description | Microlevels and Macrolevels of an Information Space of Culture: to Methodology of Research S. Soroko (Cand. Philology. Sciences, Assoc., Polotsk State University) | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматривается методологическая проблематика исследования микроуровней и макроуровней социокультурной системы; выявляются синергетические факторы, обусловливающие специфику микро- и макроуровневого анализа социокультурной системы. Обосновывается гипотеза, что методологические особенности исследования информационного пространства культуры условного сообщества людей на микроуровне и макроуровне включают: 1) сущностные различия между микро- и макроинформацией; 2) выбор точки отсчета исследователя; 3) феноменальные функциональные связи, которые стихийно структурируют внешнюю макросистему и изначально заданы для многочисленных внутренних микросистем.= The subject is devoted to methodology problem of social system microlevel and macrolevel research; synergetic factors conditioned the specific character of micro-and- macro level analyses of sociocultural systems are being made known. The author grounds up hypotheses that methodological peculiarities of research of microlevels and macrolevels in an information space of culture include: 1) essential differences between microinformation and macroinformation; 2) an option of reference point of a researcher; 3) phenomenal function bonds make a structure of external macrolevel spontaneously and they are initially given for numerous internal microlevels in a sociocultural system. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2016. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика | ru_RU |
dc.subject | микроуровень и макроуровень | ru_RU |
dc.subject | микроинформация и макроинформация | ru_RU |
dc.subject | информационный уровень | ru_RU |
dc.subject | методология | ru_RU |
dc.subject | культура | ru_RU |
dc.subject | информационное пространство | ru_RU |
dc.subject | microlevel and macrolevel | ru_RU |
dc.subject | microinformation and macroinformation | ru_RU |
dc.subject | information level | ru_RU |
dc.subject | methodology | ru_RU |
dc.subject | culture | ru_RU |
dc.subject | information space | ru_RU |
dc.title | Микроуровни и макроуровни информационного пространства культуры: к методологии исследования | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 168.522 | - |
Appears in Collections: | 2016, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.