Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/17271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМателенок, А. П.-
dc.date.accessioned2016-09-27T08:31:02Z-
dc.date.available2016-09-27T08:31:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 32-39.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/17271-
dc.descriptionDesigning Tutorials as a Component of Teaching Materials (In the Broad Sense) in the Process of Teaching Mathematics to Engineering Students А. Матеlionокru_RU
dc.description.abstractАналитико-теоретические исследования определения понятия учебно-методического комплекса (УМК) показали неоднозначность его трактовки разными авторами. Это обусловило необходимость рассмотрения понятия УМК в широком и узком смысле. Проектирование практических занятий в процессе обучения математике студентов технических специальностей в исследовании является одним из структурных компонентов УМК (в широком смысле). Установлены основные принципы и критерии отбора содержания учебного материала, алгоритм организационных действий преподавателя. Обосновано применение специальных методических средств и приемов реализации активных методов обучения. Предложена процессуальная модель содержательно-методической, оргуправленческой, контрольно-корректирующей деятельности преподавателя в процессе организации практических занятий для учебного модуля «Элементы векторной алгебры». Представленные результаты носят как теоретический, так и практико-ориентированный характер, и могут быть полезны как аспирантам, так и начинающим преподавателям.= Different authors have various interpretations of teaching materials (TM). Our research shows the ambiguity of their interpretation. A consideration of the concept of TM in the broad and narrow sense has necessitated a number of interpretations. "Designing a practical training in the process of teaching mathematics to engineering students" in this research is a structural component of TM (in the broad sense). The basic principles and criteria for the selection of educational material content are stated. The use of special methodical tools and techniques of implementation of active learning methods is justified. The procedural model of contentrelated and methodological, organizational and managerial, monitoring and correcting activity of a teacher in the process of organizing tutorials for the training module "Elements of vector algebra" is proposed. The research results presented in this article are both theoretical and practice-oriented, and therefore may be useful for post-graduate students as well as young teachers.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2016. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectучебно-методический комплексru_RU
dc.subjectпрактические занятияru_RU
dc.subjectметодические средства обученияru_RU
dc.subjectсамостоятельная познавательная деятельностьru_RU
dc.subjecttutorialsru_RU
dc.subjectteaching materialsru_RU
dc.subjectmethodological training resourcesru_RU
dc.titleПроектирование практических занятий в процессе обучения математике студентов технических специальностей как компонента учебно-методического комплекса (в широком смысле)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.02:519.85-
Appears in Collections:2016, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-39.pdf258.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.