Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/17276
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСамусик, А. Ф.-
dc.date.accessioned2016-09-27T09:21:03Z-
dc.date.available2016-09-27T09:21:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 2-11.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/17276-
dc.description“Eagle Over His Nest”: the Selection of Teaching a Separate Type of Professional Activity on Belarusian Lands in 12th and 18th-Century A. Samusikru_RU
dc.description.abstractДаследуецца праблема складвання ў XІI–XVIII стст. на беларускіх землях агульных патрабаванняў да асоб, якія займаліся выкладчыцкай дзейнасцю. На прыкладзе “Аповесці мінулых гадоў”, разважанняў І. Златавуста, К. Тураўскага і У. Манамаха прасочаны працэс афармлення агульных падыходаў да іх абавязкаў у часы старажытнарускіх княстваў. Праведзены аналіз поглядаў айчынных асветнікаў XVI–XVII стст. на задачы выкладчыцкай дзейнасці, што дазволіла вызначыць яе спецыфіку і адносіны да настаўнікаў з боку тутэйшага грамадства. Таксама ў артыкуле паказана сутнасць патрабаванняў да настаўнікаў у айчынных брацкіх школах. Прааналізаваны працэс падрыхтоўкі кандыдатаў у выкладчыцкае званне ў езуіцкім ордэне. Асобая ўвага сканцэнтравана на вывучэнні захадаў Адукацыйнай камісіі па ўдасканаленні выкладчыцкай дзейнасці (у тым ліку ўвядзенне адказнасці за выкладанне асобных прадметаў) і матэрыяльнага яе забеспячэння (прэміі, стажыроўкі, страхаванне, пенсіі). Дэталёва прасочаны працэс стварэння ў Рэчы Паспалітай “акадэмічнага саслоўя” і выпрацоўкі ідэальнага вобраза свецкага педагога-асветніка. Напрыканцы работы адзначаны адносіны расійскай Камісіі па народных вучылішчах да абавязкаў настаўнікаў на ўсходнебеларускіх землях.= In a scientific paper investigates the problem of forming a XІI – XVIII centuries. Belarusian lands on general requirements for people involved in teaching activities. On the example of the “Tale of Bygone Years”, reasoning I. Zlatousta, K. Turowskogo and W. Monomakha traced the process of registration of common approaches to their duties during the ancient kingdoms. The analysis of the views of local educators XVI – XVII centuries on tasks of teaching, which allowed to determine its specificity and relevance to teachers by the local society. The article also shows the specificity requirements for teachers in local schools fraternal . Analyzed the process of preparing candidates for teacher's rank in the Jesuit order, where the profession for the first time acquired a methodical – systematic character. Special attention is focused on the study of the Commission on measures to improve public education teaching (including introduction of specialization of teachers) and material support (bonuses, training, pensions). Traced in detail the process of creating in Rzeczpospolita “academicing class” and developing the ideal image of a secular teacher and educator. At the end of the studied attitude of the Russian Commission on the duties of public schools teachers lands to the east of Belarus.ru_RU
dc.language.isoberu_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2016. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectсвятары-асветнікіru_RU
dc.subjectвандроўныя настаўнікіru_RU
dc.subjectАдраджэннеru_RU
dc.subjectбрацкія школыru_RU
dc.subjectграмадстваru_RU
dc.subjectезуітыru_RU
dc.subjectАсветніцтваru_RU
dc.subjectАдукацыйная камісіяru_RU
dc.subject“акадэмічнае саслоўе”ru_RU
dc.subjectнародныя вучылішчыru_RU
dc.subjectprists-enlightenersru_RU
dc.subjecttraveling preceptorsru_RU
dc.subjectRenascenceru_RU
dc.subjectfraternity schoolsru_RU
dc.subjectsocietyru_RU
dc.subjectJesuitsru_RU
dc.subjectEnlightenmentru_RU
dc.subjectEducational committeeru_RU
dc.subject“academic estate”ru_RU
dc.subjectfolk schoolsru_RU
dc.title“Арол над гняздом сваім”: вылучэнне настаўніцтва ў асобны від прафесійнай дзейнасці на беларускіх землях у XІI–XVIII стагоддзяхru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37(476)(091) “11/17”-
Appears in Collections:2016, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-11.pdf265.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.