Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/18449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛабовкин, Д. А.-
dc.date.accessioned2017-01-10T05:41:35Z-
dc.date.available2017-01-10T05:41:35Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 10. – C. 62-66.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/18449-
dc.descriptionVariations of Types and Forms of Running Away in the American Novel of Formation of the 2nd Half of the Xxth Century (A Case Study By J.D. Salinger and By J. Updike) D. Labovkinru_RU
dc.description.abstractРассматривается контраст между изображением духовного и физического бегства в американской прозе второй половины ХХ века на примере повести Дж. Д. Сэлинджера «Над пропастью во ржи» и романа Дж. Апдайка «Кролик Беги». Анализируются художественные приемы, с помощью которых авторы изображают духовное и физическое бегство. В повести Сэлинджера, главным образом, изображено бегство духовное, принимающее формы фантазий и сочинительства и выраженное в основном с помощью приемов прямого психологизма. В романе Апдайка изображено бегство физическое, приобретающее в первую очередь формы побега и физической страсти и выраженное с помощью косвенной и суммарно-обозначающей формы психологизма, а также с помощью описания деталей внешнего мира.=A contrast between depiction of mental and physical running away in the american novel of formation of the 2nd half of the XXth century is researched in this article through studying forms which belong to a certain type of running away depicted in the ‘Catcher in the Rye’ by J.D. Salinger and ‘Rabbit, Run’ by J. Updike. Artistical devices which help the authors to depict running away are also studied. In ‘The catcher in the Rye’ mental running away is expressed in the forms of daydreams and creativity of the main character and shown with the help of direct inner world depiction by the author. In ‘Rabbit, Run’ physical running away is expressed in the forms of physical escape and passion of the main character and shown with the help of indirect and summarized inner world depiction and with the help of outer world details depiction by the author.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2016. - № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчествоru_RU
dc.subjectтворчествоru_RU
dc.subjectпсихологизмru_RU
dc.subjectфантазияru_RU
dc.subjectphysical escaperu_RU
dc.subjectcreativityru_RU
dc.titleВариации типов и форм бегства в американском «романе становления» второй половины ХХ века (на примере произведений Дж. Д. Сэлинджера и Дж. Апдайка)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc821.111-
Appears in Collections:2016, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-66.pdf166.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.