Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/18449
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лабовкин, Д. А. | - |
dc.date.accessioned | 2017-01-10T05:41:35Z | - |
dc.date.available | 2017-01-10T05:41:35Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2016. - № 10. – C. 62-66. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1608 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/18449 | - |
dc.description | Variations of Types and Forms of Running Away in the American Novel of Formation of the 2nd Half of the Xxth Century (A Case Study By J.D. Salinger and By J. Updike) D. Labovkin | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматривается контраст между изображением духовного и физического бегства в американской прозе второй половины ХХ века на примере повести Дж. Д. Сэлинджера «Над пропастью во ржи» и романа Дж. Апдайка «Кролик Беги». Анализируются художественные приемы, с помощью которых авторы изображают духовное и физическое бегство. В повести Сэлинджера, главным образом, изображено бегство духовное, принимающее формы фантазий и сочинительства и выраженное в основном с помощью приемов прямого психологизма. В романе Апдайка изображено бегство физическое, приобретающее в первую очередь формы побега и физической страсти и выраженное с помощью косвенной и суммарно-обозначающей формы психологизма, а также с помощью описания деталей внешнего мира.=A contrast between depiction of mental and physical running away in the american novel of formation of the 2nd half of the XXth century is researched in this article through studying forms which belong to a certain type of running away depicted in the ‘Catcher in the Rye’ by J.D. Salinger and ‘Rabbit, Run’ by J. Updike. Artistical devices which help the authors to depict running away are also studied. In ‘The catcher in the Rye’ mental running away is expressed in the forms of daydreams and creativity of the main character and shown with the help of direct inner world depiction by the author. In ‘Rabbit, Run’ physical running away is expressed in the forms of physical escape and passion of the main character and shown with the help of indirect and summarized inner world depiction and with the help of outer world details depiction by the author. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навук | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University Series A, Humanity sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия A, Гуманитарные науки;2016. - № 10 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество | ru_RU |
dc.subject | творчество | ru_RU |
dc.subject | психологизм | ru_RU |
dc.subject | фантазия | ru_RU |
dc.subject | physical escape | ru_RU |
dc.subject | creativity | ru_RU |
dc.title | Вариации типов и форм бегства в американском «романе становления» второй половины ХХ века (на примере произведений Дж. Д. Сэлинджера и Дж. Апдайка) | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 821.111 | - |
Appears in Collections: | 2016, № 10 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.