Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/18491
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКнига, Е. Н.-
dc.date.accessioned2017-01-11T09:21:49Z-
dc.date.available2017-01-11T09:21:49Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия F, Строительство. Прикладные науки. - 2016. - № 8. - С. 12-17.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1683-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/18491-
dc.descriptionThe Development of Architecture in Institutions of Additional Education of Children in Belarus Е. Knigaru_RU
dc.description.abstractПредставлены результаты исследования развития архитектуры зданий для целей дополнительного образования детей в Беларуси. На основании полученных данных определены периоды развития архитектуры учреждений дополнительного образования детей: зарождение (1917–1930 гг.), становление (1930–начало 1990-х гг.), развитие (1991–2015 гг.). Раскрыты особенности архитектурных решений с конкретными примерами в населенных пунктах республики. Рассмотрены нормативные материалы, определяющие правила проектирования зданий для дополнительного образования детей. Выявлены тенденции, которые характеризуют процессы развития и совершенствования системы дополнительного образования.=The article presents the results of a study of the architectural development of additional education of children in Belarus. On the basis of the obtained data were used to determine periods of architectural development of institutions of additional education of children: the beginning (1917–1930), continuation (1930s – early 1990s), development (1991–2015), as well as the features of architectural solutions with specific examples in the Republic. Reviewed regulatory materials rules governing the design of buildings to further the education of children. Trends that characterize the development processes and improvement of the system of additional education.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя F, Будаўніцтва. Прыкладныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series F, Civil engineering. Applied sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия F. Строительство. Прикладные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия F. Строительство. Прикладные науки;2016. - № 8-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Строительство. Архитектураru_RU
dc.subjectИстория архитектурыru_RU
dc.subjectГрадостроительствоru_RU
dc.subjecthistory of architectureru_RU
dc.titleРазвитие архитектуры учреждений дополнительного образования детей в Беларусиru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc727.11-
Appears in Collections:2016, № 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12-17.pdf409.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.