Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/19611
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавицкая, К. Д.-
dc.contributor.authorЛамбина, В. С.-
dc.date.accessioned2017-03-20T08:48:25Z-
dc.date.available2017-03-20T08:48:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2016. - № 14. – С. 164-171.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/19611-
dc.descriptionLegal Protection of Unconventional Trademarkskd K. Savitskaya, V. Lambinaru_RU
dc.description.abstractИсследуются вопросы правовой охраны «нетрадиционных» товарных знаков. Рассмотрены кате- гории «нетрадиционные» товарные знаки. Проанализированы виды «нетрадиционных» товарных знаков и возможность их функционирования в контексте практики использования в зарубежных странах. В частности, комплексно рассмотрены закодированные, цветовые, обонятельные, звуковые, динамические (мультимедийные) товарные знаки. Рассмотрены доктринальные подходы, особенности правового регулирования «нетрадиционных» товарных знаков в праве Республики Беларусь, Российской Федерации и зарубежных странах, проанализирована судебная и правоприменительная практика по теме исследования. Особое внимание уделено основаниям, препятствующим предоставлению правовой охраны «нетрадиционным» товарным знакам в праве Республики Беларусь. Выявлены некоторые проблемы в существующем правовом регулировании и предложены направления их решения.=In a modern market economy nontraditional trademarks are the essential tool of business, as allow to distinguish the trademark and make it attractive to the consumer. The authors have identified the main types of non-traditional trademarks and analyzed, global practice came to the conclusion that this category is problematic for registration at the present stage of development rights. The article deals with the legal protection of “nonconventional” trademarks. A study of “non-traditional” categories of trade marks. We analyzed the types of “non-traditional” trade marks and the possibility of their functioning in the context of the use in foreign countries. In particular, the complex addressed coded, color, smell, sound, dynamic (multimedia) trademarks. The article examines doctrinal approaches, peculiarities of legal regulation “non-conventional” trademarks in the law of the Republic of Belarus, the Russian Federation and foreign countries, analyzed the judicial and law enforcement practices on the subject of the study. Particular attention is paid to the reasons hindering the provision of legal protection to “non-traditional” Trademark Law of the Republic of Belarus. Revealed some problems in the existing legal regulation and suggested ways of solving these problems.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2016. - № 14-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические наукиru_RU
dc.subjectГражданское правоru_RU
dc.subjectтоварный знакru_RU
dc.subjectпроцедура регистрацииru_RU
dc.subjectразличительная способность товарного знакаru_RU
dc.subjecttrademarkru_RU
dc.subjectdistinctiveness of the trademarkru_RU
dc.subjectregistration procedureru_RU
dc.titleПравовая охрана нетрадиционных товарных знаковru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc347-
Appears in Collections:2016, № 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
164-171.pdf220.16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.