Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/1977
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСёмин, А. А.-
dc.date.accessioned2014-04-15T07:36:01Z-
dc.date.available2014-04-15T07:36:01Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки: научно-теоретический журнал. - 2010. - № 10. - С. 239-244.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/1977-
dc.descriptionProvocation and Crime Performance: Concept, Legal Estimation and Delimitation From Operatively-Search Action / Сёмин А.А., Кандидат Юридических Наук (Академия Мвд Республики Беларусь, Минск). Sjomin A.A., Kandidat Juridicheskih Nauk (Akademija Mvd Respubliki Belarus', Minsk).ru_RU
dc.description.abstractС учетом сравнительного анализа норм законодательства Республики Беларусь и Российской Федерации рассматриваются существующие в настоящее время подходы к понятию и правовой оценке провокации преступления и инсценировки совершения преступления. Выделяются признаки, позволяющие отграничить данные деяния от оперативно-розыскных мероприятий. При определении критериев правомерности оперативно-розыскных мероприятий предлагается исходить из степени реализации лицом, в отношении которого осуществляется мероприятие, своего преступного замысла. Делается вывод о невозможности квалификации провокации к совершению преступления в рамках института соучастия и наличии пробела в правовой оценке инсценировки совершения преступления (за исключением случаев инсценировки получения взятки, незаконного вознаграждения или коммерческого подкупа). Обосновывается необходимость введения норм об ответственности за провокацию преступления и инсценировку его совершения в Особенную часть Уголовного кодекса. = Taking into account the comparative analysis of norms of the legislation of the Republic of Belarus and the Russian Federation approaches existing now to concept and a legal estimation of provocation of a crime and a dramatization of crime are considered. The signs are sorted out, allowing to delimit the given acts from operative actions. At definition of criteria of legitimacy of operative actions it is offered to start with the degree of realization of the criminal plan by the person in whose relation the action is carried out. The conclusion is made about impossibility of qualification of instigation to commission of crime within the limits of institute of accompliceship and a presence of a legal gap in the estimation of a dramatization of crime (except for cases of a dramatization of reception of a bribe, illegal reward or commercial payoff). Necessity of introduction of norms into the Special part of the Criminal code about responsibility for provocation of a crime and a dramatization of its commission is proved.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2010.- № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectпровокации преступленийru_RU
dc.subjectинсценировки преступленийru_RU
dc.subjectоперативно-розыскные мероприятияru_RU
dc.titleПровокация и инсценировка преступления: понятие, правовая оценка и отграничение от оперативно-розыскного мероприятияru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2010, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
239-244.pdf207.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.