Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/20531
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Логвина, Т. Ю. | - |
dc.contributor.author | Прокопкина, С. В. | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-16T11:51:26Z | - |
dc.date.available | 2017-10-16T11:51:26Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 235-242. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/20531 | - |
dc.description | The Continuity of the Content of Physical Education in the Institution of Preschool Education and the Family T. Logvinа, S. Prokopchina | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассмотрена проблема формирования физического здоровья детей дошкольного возраста средствами физической культуры. Результатами педагогического эксперимента подтверждена эффективность совместной работы педагогических работников и родителей по созданию развивающей среды для самостоятельной двигательной активности детей. Разработаны игровые задания со спортивным инвентарем и оборудованием, доказано их влияние на расширение диапазона двигательных умений, формирование потребности у детей в систематических занятиях физическими упражнениями и демонстрации собственных достижений.= The Article is devoted to the formation of the physical health of children of preschool age by means of physical culture. The results of the pedagogical experiment confirmed the effectiveness of joint work of teachers and parents is to create the developing environment for independent motor activity of children. Developed game tasks with sport inventory and equipment, and proved their impact on the expansion range of motor skills, the formation of the needs of children in systematic physical exercises and demonstrate their achievements. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2017. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Физическое воспитание | ru_RU |
dc.subject | Дети дошкольного возраста | ru_RU |
dc.subject | Родители | ru_RU |
dc.subject | Physical education | ru_RU |
dc.subject | Pre-school children | ru_RU |
dc.subject | Parents | ru_RU |
dc.title | Преемственность содержания физического воспитания в учреждении дошкольного образования и в семье | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 796 | - |
Appears in Collections: | 2017, № 7 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
235-242.pdf | 472.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.