Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/20583
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Политевич, Е. Э. | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-19T12:05:17Z | - |
dc.date.available | 2017-10-19T12:05:17Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 30-38. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/20583 | - |
dc.description | Modelling the Process of Forming Students’ Information Culture in the Library of Technical College A. Palitsevich | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассмотрена структурно-функциональная модель формирования информационной культуры учащихся колледжа технического профиля в условиях библиотеки как совокупность четырех взаимосвязанных и взаимообусловленных структурных блоков (теоретико-методологический, содержательно- функциональный, операционно-деятельностный, оценочно-результативный), а также функций (мотивационная, содержательно-процессуальная, профессионально-деятельностная, аналитико-корректировочная), определяющих взаимодействие структурных блоков и компонентов модели. Процесс формирования информационной культуры учащихся в библиотеке колледжа технического профиля представлен как комплексный педагогический процесс, который обусловлен целостной, согласованной и системной организацией педагогического взаимодействия библиотекаря с учащимися колледжа.= The article reveals the structure functional model of forming information culture of technical college students in the conditions of library as a totality of four interrelated and interdependent structural blocks (theoretical and methodological, conceptual-functional, activity-operational, assessing and resulting), and functions (motivational, conceptual-procedural, activity-professional, analytical-corrective), defining the interaction of structural units and components of the model. The process of forming information culture of students in a technical college library is represented as a complex pedagogical process, which is caused by a holistic, coherent and systematic organization of librarian’s pedagogical interaction with college students. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2017. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Системное моделирование | ru_RU |
dc.subject | Структурно-функциональная модель | ru_RU |
dc.subject | Структурные блоки модели | ru_RU |
dc.subject | Systematic modelling | ru_RU |
dc.subject | Structure functional model | ru_RU |
dc.subject | Structural blocks of the model | ru_RU |
dc.title | Моделирование процесса формирования информационной культуры учащихся в библиотеке колледжа технического профиля | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | [303.09+37.012]:[028+004.9]:027.7:6-057.876 | - |
Appears in Collections: | 2017, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.