Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧекина, Е. В.-
dc.contributor.authorВильчинская, Л. П.-
dc.contributor.authorТюфанова, Т. А.-
dc.date.accessioned2017-10-20T08:18:44Z-
dc.date.available2017-10-20T08:18:44Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 2-7.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20634-
dc.descriptionThe Integrated Educational-Professional Space as the Factor of Increase in Professional and Pedagogical Motivation of Future Specialists of Education A. Chekina, L. Vilchynskaya, T. Tjufanovaru_RU
dc.description.abstractРассмотрены проблемы модернизации профессиональной подготовки будущих педагогов путем усиления ее практической направленности. Одним из путей решения этой проблемы является конструирование нового образовательного пространства, основанного на тесном взаимодействии и интеграции ресурсов университета и организаций-заказчиков кадров. Охарактеризована авторская модель интегрированного образовательно-профессионального пространства подготовки педагогов, включающая ряд взаимосвязанных компонентов: целевой, структурный, ресурсный, содержательный, процессуально- деятельностный и результативный. Профессионально-педагогическая мотивация у будущих педагогов изучалась с помощью соответствующей методики Н.П. Фетискина «Самооценка профессионально- педагогической мотивации». Данный инструмент позволяет определить, на какой ступени мотивационной лестницы находится студент: от равнодушия к будущей профессии до профессиональной потребности овладеть основами педагогического мастерства.= The article is devoted to consideration of a problem of modernization of vocational training of future teachers by strengthening of its practical orientation. One of solutions of this problem is designing of the new educational space based on close interaction and integration of resources of university and organizationscustomers of specialists. In article the author's model of the integrated educational-professional space of training of teachers is characterized. This model including a number of the interconnected components: target, structural, resource, substantial, procedural-activity and productive. The professional-pedagogical motivation at future teachers was studied by means of "Self-assessment of Professional-Pedagogical Motivation" by N. P. Fetiskin. This tool allows to define at what step of a motivational ladder there is a student: from indifference to future profession to the professional need to seize bases of pedagogical skill.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectВысшее образованиеru_RU
dc.subjectОбразовательное пространствоru_RU
dc.subjectПодготовка будущих пе- дагоговru_RU
dc.subjectМодельru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectHigher educationru_RU
dc.subjectEducational spaceru_RU
dc.subjectTraining of future teachersru_RU
dc.subjectModelru_RU
dc.titleИнтегрированное образовательно-профессиональное пространство как фактор повышения профессионально-педагогической мотивации будущих специалистов образованияru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.034-
Appears in Collections:2017, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-7.pdf303.68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.