Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОстапчук, С. В.-
dc.contributor.authorПугач, С. А.-
dc.date.accessioned2018-01-05T11:26:57Z-
dc.date.available2018-01-05T11:26:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 103-110.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20929-
dc.descriptionGender Socialization of Preschool Children in Family Conditions S. Astapchuk, S. Puhachru_RU
dc.description.abstractАнализируются теории гендерной социализации, формирования половой идентичности. Описываются четыре стадии установления половой идентичности детей дошкольного возраста. Рассматривается развитие полового сознания детей как длительный процесс. Осознание своей половой принадлежности имеет важнейшее значение для развития личности дошкольника. Указывается ведущая роль семьи как института гендерной социализации и родительского отношения в процессе гендерной социализации. Описывается авторская проективная методика «Я, девочка, мальчик», которая исследует отношения дошкольников к себе, детям своего пола и представителям противоположного пола.= This article analyzes theories of gender socialization, the formation of sexual identity. Describes the four stages of the establishment of gender identity of children of preschool age. Discusses the development of the sexual consciousness of children as a long process. Awareness of gender is critical for development of personality of a preschooler. Indicates the leading role of the family as an institution of gender socialization and parental relationship in the process of gender socialization. Describes the author's projective technique "I am, a girl, a boy," which explores the attitude of preschool children for themselves, children of their own sex and the opposite sex.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru_RU
dc.subjectГендерная идентичностьru_RU
dc.subjectГендерное равентсвоru_RU
dc.subjectГендерная социализацияru_RU
dc.subjectПолоролевая дифференциацияru_RU
dc.subjectПолоролевая индентификацияru_RU
dc.subjectGender identityru_RU
dc.subjectGender equalityru_RU
dc.subjectGender socializationru_RU
dc.subjectSex-role differentiationru_RU
dc.subjectSex-role identificationru_RU
dc.titleГендерная социализация дошкольников в условиях семьиru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc159.9-
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
103-110.pdf239.96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.