Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПоляков, А. М.-
dc.date.accessioned2018-01-08T07:24:14Z-
dc.date.available2018-01-08T07:24:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 83-87.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20932-
dc.descriptionSign-Symbolic Mediation Development in Childhood А. Polyakovru_RU
dc.description.abstractРазвитие знаково-символического опосредствования рассматривается в контексте проблемы социального взаимодействия и культурного развития ребенка. Представлен обзорный анализ исследований онтогенеза знаково-символического опосредствования. Развитие опосредствования рассматривается как овладение различными культурными формами в функции замещения. Выделены основные этапы развития знаково-символического опосредствования у детей. Отмечается ограниченность существующих эмпирических исследований развития знаково-символического опосредствования утилитарно-прагматическим контекстом.= The development of sign-symbolic mediation is considered in the context of the problem of social interaction and cultural development of the child. The article presents an overview analysis of ontogeny of signsymbolic mediation. The development of mediation is seen as the mastery of various cultural forms in the function of signification. The main stages of the development of sign-symbolic mediation in children are singled out. The limitedness of existing empirical studies of the development of sign-symbolic mediation by a utilitarianpragmatic context is noted.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru_RU
dc.subjectЗнаково-символическое опосредствованиеru_RU
dc.subjectСоциальное взаимодействиеru_RU
dc.subjectПсихическое развитиеru_RU
dc.subjectЗамещениеru_RU
dc.subjectSign-symbolic mediationru_RU
dc.subjectSocial interactionru_RU
dc.subjectMental developmentru_RU
dc.subjectSignificationru_RU
dc.titleРазвитие знаково-символического опосредствования у ребенкаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc159.922.73-
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-87.pdf205.87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.