Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20940
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовалёва, Е. А.-
dc.contributor.authorГурина, Е. Н.-
dc.date.accessioned2018-01-08T12:59:48Z-
dc.date.available2018-01-08T12:59:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 38-41.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20940-
dc.descriptionThe Creative Imagination Development of Preschool Children By Means of Triz Technologies E. Kovaleva, E. Gurinaru_RU
dc.description.abstractРассматривается проблема изучения творческого воображения, его роль в психическом развитии личности ребенка, а также применение эффективных средств ТРИЗ-технологий в дошкольном образовании. Отмечена необходимость совершенствования образовательного процесса с учетом психологических закономерностей всей системы познавательных процессов дошкольника, поиска новых средств развития творческого потенциала ребенка. Проведен теоретический анализ исследований ученых, посвященных феномену творчества и развитию воображения ребенка. Дана подробная характеристика теории решения изобретательских задач (ТРИЗ), одной из современных и популярных педагогических технологий, адаптированной к дошкольному детству, созданной Г.С. Альтшуллером. Представлен опыт работы с детьми дошкольного возраста в рамках разработанной образовательной программы «Волшебный мир творчества».= The article is devoted to the problem of studying the creative imagination and its role in the mental development of the child's personality, as well as the use of effective means of TRIZ technologies in pre-school education. The introduction reflects the relevance of the topic, due to the need to improve the educational process, taking into account the psychological patterns of the entire system of cognitive processes of the preschooler, the search for new means of developing the creative potential of the child. The main part of the article reveals the essence of creative imagination, defines the role of imagination in the creative process. A theoretical analysis of the research of scientists devoted to the phenomenon of creativity and the development of the child's imagination is carried out. A detailed description of the theory of solving inventive problems (TRIZ), one of the modern and popular pedagogical technologies, adapted to preschool childhood, created by GS Altshuller is given. The article presents the work experience of authors with children of preschool age within the framework of their educational program "The Magic World of Creativity". In conclusion, conclusions were drawn about the importance of TRIZ technologies in the development of the creative imagination of preschool children.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectВоображениеru_RU
dc.subjectТворческое воображениеru_RU
dc.subjectТворческие способностиru_RU
dc.subjectТРИЗ-технологииru_RU
dc.subjectТРИЗ-педагогикаru_RU
dc.subjectДошкольный возрастru_RU
dc.subjectImaginationru_RU
dc.subjectCreative imaginationru_RU
dc.subjectCreative abilitiesru_RU
dc.subjectTRIZ technologiesru_RU
dc.subjectTRIZ pedagogyru_RU
dc.subjectPreschool ageru_RU
dc.titleРазвитие творческого воображения дошкольника посредством ТРИЗ-технологийru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc373.1-
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38-41.pdf185.35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.