Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩербина, Н. Г.-
dc.date.accessioned2018-01-10T05:43:28Z-
dc.date.available2018-01-10T05:43:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 32-37.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20941-
dc.descriptionThe Theoretical Basis of the Study of Free Time of Younger Adolescents N. Shcherbinaru_RU
dc.description.abstractСвободное время подростка может выступать фактором социального воспитания и духовного развития его личности лишь при условии сознательного и целеустремленного использования этого времени самой личностью. Многообразные виды деятельности школьников в рамках свободного времени (отдых, самообразование, творчество и т.д.) способствуют освоению социального опыта и выработке у подрастающего поколения собственных ценностных ориентаций. Особенно актуальным сейчас становится анализ свободного времени подростков. Прежде всего, это связано с тем, что ценностные ориентации являются важным элементом структуры личности, определяя ее социальную и нравственную значимость для развития общества. Важно изучить условия, способствующие развитию личности в свободное время, и определить наиболее эффективные способы организации досуговой деятельности подростков.= Free time of a teenager can be a factor of social education and spiritual development of his personality only if conscious and purposeful use of this time to the personality. Independent its use in adolescents or enriched for sequential cooperation with adults, or remain natural and will not lead to the creative development of the personality itself. The various types of school activity in the framework of free time (leisure, self-education, creativity, etc.) contribute to the development of social experience and the development of the younger generation of their own value orientations. Particularly relevant is now becoming the study of free time of teenagers. First of all, due to the fact that value orientations are an important element of personality structure, defining its social and moral importance for the development of society. It is important to examine the factors contributing to the development of the individual in free time and to determine the most effective ways of the organization of leisure activities of adolescents.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2017. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectСвободное времяru_RU
dc.subjectМладшие подросткиru_RU
dc.subjectДосуговая деятельностьru_RU
dc.subjectКультура свободного времениru_RU
dc.subjectLeisure time,ru_RU
dc.subjectYounger Teensru_RU
dc.subjectLeisure activitiesru_RU
dc.subjectCultureru_RU
dc.subjectFree timeru_RU
dc.titleСвободное время подростков как предмет социально-педагогической деятельностиru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc37.02:379.81-053.6-
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-37.pdf213.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.