Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/20941
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Щербина, Н. Г. | - |
dc.date.accessioned | 2018-01-10T05:43:28Z | - |
dc.date.available | 2018-01-10T05:43:28Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 32-37. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/20941 | - |
dc.description | The Theoretical Basis of the Study of Free Time of Younger Adolescents N. Shcherbina | ru_RU |
dc.description.abstract | Свободное время подростка может выступать фактором социального воспитания и духовного развития его личности лишь при условии сознательного и целеустремленного использования этого времени самой личностью. Многообразные виды деятельности школьников в рамках свободного времени (отдых, самообразование, творчество и т.д.) способствуют освоению социального опыта и выработке у подрастающего поколения собственных ценностных ориентаций. Особенно актуальным сейчас становится анализ свободного времени подростков. Прежде всего, это связано с тем, что ценностные ориентации являются важным элементом структуры личности, определяя ее социальную и нравственную значимость для развития общества. Важно изучить условия, способствующие развитию личности в свободное время, и определить наиболее эффективные способы организации досуговой деятельности подростков.= Free time of a teenager can be a factor of social education and spiritual development of his personality only if conscious and purposeful use of this time to the personality. Independent its use in adolescents or enriched for sequential cooperation with adults, or remain natural and will not lead to the creative development of the personality itself. The various types of school activity in the framework of free time (leisure, self-education, creativity, etc.) contribute to the development of social experience and the development of the younger generation of their own value orientations. Particularly relevant is now becoming the study of free time of teenagers. First of all, due to the fact that value orientations are an important element of personality structure, defining its social and moral importance for the development of society. It is important to examine the factors contributing to the development of the individual in free time and to determine the most effective ways of the organization of leisure activities of adolescents. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2017. - № 15 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Свободное время | ru_RU |
dc.subject | Младшие подростки | ru_RU |
dc.subject | Досуговая деятельность | ru_RU |
dc.subject | Культура свободного времени | ru_RU |
dc.subject | Leisure time, | ru_RU |
dc.subject | Younger Teens | ru_RU |
dc.subject | Leisure activities | ru_RU |
dc.subject | Culture | ru_RU |
dc.subject | Free time | ru_RU |
dc.title | Свободное время подростков как предмет социально-педагогической деятельности | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 37.02:379.81-053.6 | - |
Appears in Collections: | 2017, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.