Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/2158
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГолубева, Т. П.-
dc.date.accessioned2014-04-25T13:13:30Z-
dc.date.available2014-04-25T13:13:30Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки : научно-теоретический журнал. – Новополоцк : ПГУ, 2010. - № 4. – С. 240-244.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/2158-
dc.descriptionShipper's and Receiver’s of Cargo Responsibility in the Rail Transportation / Голубева Т.П. (Академия Управления При Президенте Республики Беларусь, Минск). Golubeva T.P. (Akademija Upravlenija Pri Prezidente Respubliki Belarus', Minsk).ru_RU
dc.description.abstractОбосновывается актуальность проблемы исследования правового статуса грузоотправителя и грузополучателя как субъектов железнодорожной перевозки, рассматривается специфика их ответственности при возникновении происшествий на железнодорожном транспорте. Проанализированы различные точки зрения на правовую природу статуса грузополучателя как субъекта железнодорожной перевозки. Произведена классификация предусмотренных транспортным законодательством мер ответственности относительно выполняемых ими функций. Грузоотправитель и грузополучатель в данных правоотношениях несут полную материальную ответственность, в отличие от перевозчика, чья ответственность, как правило, является ограниченной. Ответственность указанных лиц подразделяется на штрафные санкции превентивного характера, не связанные напрямую с возмещением ущерба,комплексную ответственность, когда уплата штрафных санкций осуществляется сверх его возмещения, и непосредственно возмещение ущерба. = The aim of this work is to validate the actuality of the problem dealing with the consignor and consignee status as subjects of railway transportation, also to research the peculiarity of consignor and consignee’s responsibility in case of railway accident. The autor has analysed different views on the status of consignor and consignee as subjects of railway transportation. There is given a classification of liability measures which the transport law applies concerning the fulfillment of their functions by these persons. The consignor and consignee in the above mentioned legal relationship bear a full liability for breakage, in contrast to the carrier, whose liability as a rule is limited. The liability of these persons is divided in: the penalty provision of preventive character, not directly connected with the reparation of damages; the complex liability, when the subject both compensates the damages and pays the penalty, and in the end, the reparation of damage directly.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2010.- № 4-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectответственность грузоотправителейru_RU
dc.subjectответственность грузополучателейru_RU
dc.subjectжелезнодорожные перевозкиru_RU
dc.titleОтветственность грузоотправителя и грузополучателя при осуществлении железнодорожной перевозкиru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2010, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
240-244.pdf157.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.