Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/22676
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОруп, Т. В.-
dc.date.accessioned2018-09-27T10:53:59Z-
dc.date.available2018-09-27T10:53:59Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 7. - С. 31-34.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/22676-
dc.descriptionCreative Growth of Primary School Pupils Through Vocal-Choral Activities T. Orupru_RU
dc.description.abstractРассматривается феномен двухуровневого творческого развития младших школьников в процессе вокально-хоровых занятий. Музыкальное творчество учащихся актуализируется в их художественной деятельности, позволяющей не только наблюдать за ее техническим осуществлением, но и динамикой приращения опыта мышления, формирования у них изобретательских способностей. Этим обусловлена значимость творческого компонента, приобретающего особый смысл в сфере музыкальной педагогики, заключающийся в воплощении принципа интеграции частных навыков с общими знаниями особенностей данного вида искусства. Для восприятия, интериоризации и реализации этого единства ребенку необходимо особое состояние души. Известно, что все окружающие объекты и явления, имеющие звуковую основу, интонационны. Научить школьников выявлять в природных, тем более музыкальных, звуках их художественный и витальный смысл – важнейшая задача руководителя хора.= In the article describes the phenomenon of two-level hierarchical process of the creative growth of primary school pupils through vocal-choral activities. Also it is shown that musical creativity of pupils is mainstreamed first of all in the process of his musical activity, that allows to observe not only "technical" part of this, but also it can fix a movement of the child idea and how its innovation part growth. To conclude that importance of the creative component in the music art have a sacred sense, because along with ordinary sounds it is possible to hear harmonious consonance of celestial spheres in it. People needs the special state of the soul for perception of this harmony. According the researchers of philosophical aspects of musical art, a world and all universe surround us are in the permanent sounding, however, that not always seen like a world harmony, moreover it can prevent to its adequate perception. And the prime task of the choir director is to teach pupils how to hear the sounds of eternity that audible only by soul beyond ordinary sounds that can to hear physically.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2018. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectВокально-хоровое творчествоru_RU
dc.subjectВоспитаниеru_RU
dc.subjectГармонияru_RU
dc.subjectДеятельностьru_RU
dc.subjectДетский хоровой коллективru_RU
dc.subjectМузыкаru_RU
dc.subjectСинтезru_RU
dc.subjectСловоru_RU
dc.subjectVocally-choral creativityru_RU
dc.subjectEducationru_RU
dc.subjectHarmonyru_RU
dc.subjectActivityru_RU
dc.subjectChild's choral collectiveru_RU
dc.subjectMusicru_RU
dc.subjectSynthesisru_RU
dc.subjectWordru_RU
dc.titleТворческое развитие младших школьников в процессе вокально-хоровых занятийru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc371.32:37.036.5:784-053.5-
Appears in Collections:2018, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-34.pdf183.42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.