Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/22859
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖитко, Р. Г.-
dc.date.accessioned2018-11-23T07:15:08Z-
dc.date.available2018-11-23T07:15:08Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2018. - № 10 – C. 80-89.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/22859-
dc.descriptionImagery-Motif Structure of the Modernist Poetics Category "Emptiness" R. Zhytkoru_RU
dc.description.abstractОбозначены основные аспекты научного интереса к исследуемой тематике, обоснована актуализация проблемы Ничто/пустоты в литературе модернизма в контексте эпохи. Охарактеризована структура Ничто/пустоты как художественно-философской категории модернизма, обозначены основные способы воплощения данной категории в тексте (в том числе посредством системы образов и мотивов). Исследовано значение Ничто/пустоты как семантического и аксиологического фактора модернистской поэтики, определены основные особенности коннотации в художественном дискурсе. Подведены основные итоги исследования, сформулированы выводы о способах воплощения Ничто/пустоты в модернистской поэтике, об амбивалентности семантики данной категории, о её аксиологической нагрузке.= The introduction identifies the main aspects of scientific interest in the study of subjects, substantiates the actualization of the problems of Nothingness/emptiness in the modernist literature in the context of the epoch. In the main part, the structure of Nothingness/emptiness as an artistic and philosophical category of modernism is characterized, the main ways of implementing this category in the text (including through the system of images and motifs) are described. The significance of Nothingness/emptiness as a semantic and axiological analysis of modernist poetics, certain basic connotations in artistic discourse, has been studied. In conclusion, the main results of the study are summarized; conclusions about the ways of embodiment of Nothingness/emptiness in modernist poetics and about the ambivalence of semantics of this category and about its axiological meaning are formulated. The obtained results can be used in studies on the theoretical and historical poetics of modernist literature.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2018. - № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчествоru_RU
dc.subjectПустотаru_RU
dc.subjectНичтоru_RU
dc.subjectМодернизмru_RU
dc.subjectОбразru_RU
dc.subjectМотивru_RU
dc.subjectEmptinessru_RU
dc.subjectNothingnessru_RU
dc.subjectModernismru_RU
dc.subjectImageru_RU
dc.subjectMotifru_RU
dc.titleОбразно-мотивная структура категории модернистской поэтики «пустота»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc82.091-
Appears in Collections:2018, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
80-89.pdf342.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.